شهرام ملازاده مدیر گروه دانش و اقتصاد رادیو ایران در گفتگو با خبرنگار
حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: با شفاف شدن این سرفصلها و راهکارها، نوبت به رسانههای مختلف از جمله رسانه ملی میرسد که در این مسیر باید به سیاستهای بالادستی متناسب با نیاز و آگاهی مخاطبان خود بپردازد. نیاز مخاطبان را شناسایی کند و نیاز کاذب را تغییر دهد.
وی ادامه داد: برای تهییج مخاطب هم ضرورت دارد از منافع فردی لحظهای و منافع فردی و جمعی در درازمدت بگوید. البته در تبلیغ و تهییج میتوان زودتر اقدام کرد اما در تبیین، زمان بیشتری لازم است. در عین حال در هر سه مورد باید بر اساس تحقیقات دقیق حرکت کرد که فرایندی زمانبر است. از طرفی برای موضوع مهمی مثل اقتصاد مقاومتی باید دستگاههای مختلف با رسانه همگام و همدل باشند. این در حالی است که یا خود آنها در حال بررسی و سیاستگذاریاند یا به جای کار عملی بیشتر تمایل به تبلیغ عملکرد خود در این حوزه دارند. با این حال شبکه رادیویی ایران به دلیل فراگیری مخاطب و توجه به حوزه های اقتصاد تلاش کرده به این موضوع بپردازد.
ملازاده یکی از مهمترین ماموریتهای گروه دانش و اقتصاد رادیو ایران را تبیین و گفتمانسازی ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتی دانست که بر گرفته از بند 21 ، یکی از بندهای 24 گانه سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی است.
وی اظهار داشت: رادیو ایران به این حوزه با سه عنوان برنامه ورود کرده است. برنامه «نمودار» که یک برنامه روتین 30 دقیقهای است، هر روز به مطالبات رهبری در این حوزه می پردازد. در برنامه «شناسا» که هر هفته به مدت 45 دقیقه در روزهای سه شنبه پخش می شود، وظایف دستگاه های اجرایی کشور را در این حوزه پیگیری میکنیم. در برنامه «خاص باشید» نیز که روزهای پنجشنبه روی آنتن میرود، به صورت اختصاصی با دعوت از نمونههای مردمی موفق در حوزه کارآفرینی به تبیین یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی میپردازیم.
انتهای پیام/