معاون پيشگيري از وقوع جرم دادگستري خوزستان نسبت به رواج پديده رمالي و دعانويسي در سطح شهر اهواز هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام و المسلمين عبدالحميد امانت بهبهاني در اولين شوراي پيشگيري استان، اظهار کرد: اين پديده به‌گونه‌اي رواج يافته است كه گاهي به اعمال خلاف شرع و اقدامات ضد عفت عمومي منجر مي‌گردد.

امانت بهبهاني ادامه ‌داد:‌ ترويج افكار گروه‌هاي تكفيري و فرقه‌هاي ضاله و نوظهور، ترويج فساد و بي‌بند و باري، شكل‌گيري و توسعه برخي گروه‌هاي مجازي مخرب در شبكه‌هاي اجتماعي و بسياري از آسيب‌هاي اجتماعي ناشي از عملكرد ضعيف دستگاه‌هاي فرهنگي است كه به توليد جرائم مي‌انجامد.

وی  از افزايش دوربين‌‌هاي مداربسته در سطح اهواز خبر داد و گفت: اين دوربين‌ها كه كاربردهاي مختلفي دارند ابتدا به‌منظور پيشگيري از وقوع جرائم و سپس براي كشف آن‌ها راه‌اندازي مي‌شوند.

وي بيان کرد: بسياري از دستگاه‌هاي فرهنگي هنوز به صورت سنتي عمل مي‌كنند در حالي‌كه برنامه‌ريزي و اقدامات فرهنگي بايد باتوجه به پيشرفت تكنولوژي و به‌روز شدن وسايل ارتباط جمعي باشد.

معاون پيشگيري از وقوع جرم دادگستري خوزستان بر ارائه آموزش‌هاي پيش از ازدواج به جوانان متقاضي ازدواج تاكيد كرد و گفت:‌ نرخ طلاق در استان خوزستان طي سال‌هاي گذشته با كاهش روبه‌رو بوده است اما اين روند كاهشي هنوز مطلوب نيست.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.