معاون شرکت بين المللي نورينکو چين، مبلغ قراردادهاي اين شرکت چيني را با ايران 6 ميليارد دلار اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، شان جيان گفت: شرکت بين المللي نورينکو 2 ميليارد دلار طرح در ايران اجرا کرده و چهار ميليارد دلار نيز رقم قراردادهايي است که امضا شده ولي هنوز به مرحله اجرا نرسيده است.

وي تصریح کرد: شرکت نورينکو يکي از 250 شرکت مهندسي پيمانکاري جهان به شمار مي آيد و حمل و نقل ريلي، احداث نيروگاه، خطوط انتقال برق، صنعت، تامين تجهيزات، معدن و نفت و گاز، آبياري کشاورزي را زمينه هاي فعاليت اين شرکت بين المللي در آسيا، آفريقا و اروپا عنوان کرد و افزود : نخستين همکاري نورينکو با ايران به سال 1996 ميلادي و اجراي متروي تهران باز مي گردد.

معاون شرکت بين المللي نورينکو چين ادامه داد: اين شرکت حدود 10 سال پيش قرارداد متروي اهواز را منعقد کرده و حدود يک ماه پيش نيز با شرکت آب و فاضلاب اهواز تفاهم نامه شش طرح را امضا کرده که امروز براي بازديد از اين طرح ها به اهواز آمده ايم.

شان جيان اظهار کرد: ايران و خوزستان در حال طي سريع رشد اقتصادي هستند و شرکت نورينکو مايل است در اين رشد اقتصادي سهمي داشته باشد.

وي هدف از اين جلسه را آشنايي با ظرفيت هاي خوزستان عنوان کرد و افزود: اگر چه 10 سال پيش با متروي اهواز قرارداد امضا کرديم ولي توانايي هاي اين شرکت محدود به حمل و نقل ريلي نمي شود و مي خواهيم روابط با اين استان را گسترش دهيم.

بر اساس اين گزارش، هيئتي متشکل از معاونان و مديران شرکت نورينکو چين براي شرکت در اين جلسه به اهواز سفر کرده اند.

اين هيئت علاوه بر بررسي زمينه هاي همکاري با خوزستان قرار است نشست هاي جداگانه و تخصصي با مديران اين استان برگزار کند. همچنين مديران اين شرکت از شش طرحي که تفاهم نامه آن يک ماه پيش با شرکت آب و فاضلاب اهواز منعقد شد در اين سفر ديدن مي کنند.

اجراي خط يک قطارشهري اهواز به طول 23 کيلومتر از سال 85 آغاز بکار کرده است. شرکت هاي چيني کيسون و نورينکو براي مشارکت در اين طرح قرارداد امضا
کرده اند.

شرکت نورينکو پشتيبان مالي (فاينانسور) اين طرح است که گفته مي شود تاکنون هيچ سرمايه اي براي اجرا و تجهيزات به اين طرح تزريق نکرده است.

خلع يد شرکت کيسون نيز به دليل نارضايتي مسئولان استاني و وزارت کشور در دست بررسي است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار