با حضور هیات دانشگاهی، زمینه های همکاری مشترک علمی میان دانشگاه تبریز در حوزه فعالیت های موسسه تحقیقاتی آذربایجان شناسی دانشگاه تبریز و دانشگاه وان ترکیه بررسی شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ قائم مقام دانشگاه تبریز در این نشست گفت: در تبریز، تاریخ دانشگاه به حدود 700 سال پیش بر می گردد؛ زمانی که دانشگاه بزرگ ربع رشیدی به عنوان دانشگاهی جامع در اکثر زمینه های علمی فعال بود و اساتید و دانشجویان زیادی از سراسر دنیا برای تحصیل و تدریس به آنجا می آمدند. دانشگاه تبریز نیز در امتداد همان دانشگاه بوده و با 21 دانشکده، بیش از 24 هزار دانشجو، بیش از 750 هیات علمی، 10 مرکز تحقیقاتی و بیش از 200 آزمایشگاه مجهز، یکی از قدیمی ترین و جامع ترین دانشگاه های ایران است.

قاسم زاده افزود: دانشگاه تبریز از افزایش همکاری های میان دانشگاه های منطقه قفقاز و همسایه همچون وان ترکیه استقبال می کند. همچنین توقع دارد علاوه بر اینکه دوره های دانش افزایی زبان فارسی که چند دوره برگزار شده و طرح های پژوهشی مشترک بین اساتید طرفین نیز انجام گرفته و گروه های دانشجویی منظم به دانشگاه های مقابل اعزام شوند و نشست های تحقیقی مشترک نیز بین کشورهای آذربایجان، ترکیه، گرجستان و ایران برگزار شود.

معاون رییس دانشگاه یوزینجی ایل وان ترکیه نیز در این نشست ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری چنین نشست هایی گفت: دانشگاه وان ترکیه درسال 1982 میلادی تاسیس شده و هم اکنون دارای 15 دانشکده بوده و رشته‌های متعددی از قبیل علوم وفنون، طب، دامپزشکی و دندانپزشکی تحصیل می شود.

پروفسور مراد دمیرل افزود: دانشگاه وان بر اساس تفاهم نامه های قبلی از گسترش پروژ های مشترک بین دو دانشگاه استقبال می کند. بخصوص در بخش کشاورزی این همکاری ها می تواند بیشتر بوده و کارآموزهای ترم شش دانشکده کشاورزی که حالت کاربردی دارد، می توانند طرح های مشترکی با دانشجویان این دانشگاه انجام دهند.در همین راستا، دانشجویان اعزامی به دانشگاه وان، از نظر اسکان و سایر همکاری ها مشکلی نخواهند داشت.

بر اساس همین گزارش: پروفسور ذکی تاشان رییس دانشکده ادبیات، پروفسور مهمت صالح آری رییس دانشکده الهیات، پروفسور مهمت آیدین رییس دانشکده اقتصاد، پروفسور شفیق تفنگچی رییس دانشکده کشاورزی،پروفسور مهمت زکی دومان از اعضای هیات علمی گروه علوم سیاسی و پروفسور رها سویدان از اعضای هیات علمی گروه علوم تربیتی دانشگاه وان ترکیه و دکتر علی حسین زاده دلیر معاون پشتیبانی و توسعه منابع، دکتر محمد تقی اعلمی معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی، دکتر احمد فرشبافیان رییس مرکز مطالعات و تحقیقات آذربایجان شناسی، دکتر محمد مهدی پور رییس دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی، دکتر نیکجو رییس پردیس های خودگردان و تنی چند از اعضای شورای راهبردی و پژوهشی و اعضای هیأت علمی داخلی و خارجی موسسه مطالاتی و تحقیقاتی آذربایجان شناسی دانشگاه تبریز به معرفی مختصر واحدهای مربوطه پرداختند.

شایان ذکر است: هیاتی متشکل از معاون و روسای دانشکده دانشگاه وان جهت بررسی گسترش راه های همکاری به تبریز سفر کرده اند.

اضافه می کند: بازدید از کتابخانه مرکزی دانشگاه و موزه تاریخ و فرهنگ از دیگر برنامه های این نشست بود.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.