مدیر دفتر کنترل کیفیت و بهداشت آب شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه در پاسخ به شائبه آلودگی هسته‌ای آب هرسین، وجود هرنوع آلودگی ناشی از مواد رادیواکتیو در منابع آب شرب را رد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ اسدالله صادقی گفت: نتایج آزمایشاتی که سازمان انرژی اتمی از منابع آب زیرزمینی و روزمینی استان انجام داده و کتبا به ما اعلام شده نشان می‌دهد هیچگونه تشتعشات و گسیل "آلفا"، "بتا"، "پوزیترون"، "گاما"، "رادیوم"، "رادون"، "اورانیوم" و ... در منابع آب استان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تنها مرجع رسمی که صلاحیت سنجش آلودگی هسته‌ای منابع آب کشور را دارد سازمان انرژی اتمی است، تاکید کرد: سالانه منابع آب استان را توسط سازمان انرژی اتمی مورد سنجش قرار می‌دهیم و طی سالیان گذشته نیز موردی از آلودگی هسته‌ای وجود نداشته است.

مدیر دفتر کنترل کیفیت و بهداشت آب شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه ادامه داد: استان کرمانشاه جزو لیست استان‌هایی که منابع آب آن باید از نظر پرتوزایی بررسی شود قرار ندارد و ما فقط برای افزایش ضریب اطمینان و آن هم به صورت اختیاری هر سال این کار را انجام می‌دهیم.

صادقی یادآوری کرد: هم اکنون هم در حال نمونه‌برداری از منابع آب زیرزمینی و روزمینی استان برای ارسال به سازمان انرژی اتمی و انجام آزمایش‌های پرتوزایی هستیم که به محض اعلام نتایج، آن را به مردم اطلاع خواهیم داد.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.