اهواز؛

بازماندن 20 کودک عشایری دزفول از تحصیل

بخشدار شهيون دزفول گفت: 20 دانش آموز ساکن در مناطق عشايري دزفول به علت عدم برخورداري از فضاي آموزشي و امکانات آموزشي از تحصيل بازمانده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، هوشنگ عبدالهي بیان کرد: اين دانش آموزان که در منطقه مودو آرپناه از دهستان دره کايد اين بخش ساکن هستند به علت نبود فضا و امکانات آموزشي کافي از تحصيل بازماندند .

وی با اشاره به اينکه اين کودکان بازمانده از تحصيل به تازگي شناسايي شده اند افزود: اين دانش آموزان بين سنين 6 تا 13 ساله مي باشند که به  علت نبود فضاي آموزشي و سخت گذر بودن منطقه امکان حضور در مدارس را ندارند.

عبدالهی اظهار داشت: نزديک ترين فضاي آموزشي به محل سکونت اين دانش آموزان در منطقه دارمودي و گله گنجون مي باشد که براي رسيدن به اين منطقه بايد بيش از يک شبانه روز کوهنوردي کرد.

بخشدار شهيون اذعان کرد: جمع آوري اطلاعات دقيق تر در خصوص تعداد کودکان واجد تحصيل بازمانده از آموزش در مناطق دور افتاده و سخت گذر بخش شهيون در حال انجام است تا اطلاعات جمع آوري شده به اداره کل آموزش وپرورش خوزستان ارايه شود.

طبق اعلام آموزش و پرورش شهرستان دزفول تعداد 647 دانش آموز بازمانده از تحصيل در اين شهرستان وجود دارد که تاکنون 59 نفر از آنان شناسايي و جذب شده اند و 588 نفر ديگر در حال شناسايي هستند.

بخش شهيون با 2 هزار و 890 کيلومترمربع وسعت، 372 روستا و پنج دهستان در شمال دزفول در استان خوزستان واقع است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.