صبح امروز مراسم رونمایی از تولیدات ماه رمضان شبكه مستند سیما با حضور تاجیک مدیر شبكه مستند و برخی از مستندسازان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صبح امروز مراسم رونمایی از تولیدات ماه رمضان شبكه مستند سیما با حضور تاجیک مدیر شبكه مستند و برخی از مستندسازان برگزار شد.

امیر تاجیک مدیر شبكه مستند در ابتدای این مراسم گفت: شبكه مستند سیما برای ایام ماه مبارک رمضان مستندات خوب و مستقل و جذابی در نظر گرفته است.

وی در خصوص جزئیات برخی از مستندات تولیدی برای این ایام افزود: اولین بار یک مجموعه پژوهشی قوی در خصوص تیم ملی توسط مزدک میرزایی تهیه شده كه هرشب در این ایام از شبكه مستند به روی آنتن خواهد رفت.

تاجیک تصریح كرد: مجموعه دست رنج، چای ایرانی و فاكتور ٢ از دیگر مجموعه های مهم این شبكه است كه علاوه بر آن، مستندات مستقلی داریم كه به آنها می بالیم. یكی از آن مستندات مجموعه «حیات وحش» است كه حدود یک سال و نیم تولیدش به طول انجامید و خوشحالیم كه یک كار قوی در خصوص حیات وحش برای ایام ماه مبارک رمضان در دست داریم.

وی در ادامه اظهار داشت: شبكه مستند به همكاری با مستندسازان جوان و خلاق به خود می‌بالد. سال ٩٥سال تبلور شبكه مستند است چرا كه در یك سال و نیم گذشته برای بالندگی این شبكه تلاش كردیم.

تاجیک بیان كرد: حضور در فضای مجازی یكی از دغدغه های رهبری است. شبكه مستند هم برای حضور در شبكه های مجازی نمره ی خوبی داشته است.

وی تصریح كرد: سایت جدید شبكه مستند علاوه بر نمایش تلویزیونی، آثار خود را روی اپلیكیشن خواهد داشت.

ابوالقاسم ناصری مدیر تولید شبكه مستند در ادامه رونمایی از تولیدات شبكه مستند در ماه مبارك رمضان عنوان كرد: معنویت، اخلاق و سبك زندگی در تولیدات این ماه پرداخته شده كه «دست‌رنج» و «زمانی برای بودن» نمونه ای از این آثار تولیدی است.

كارگردان مستند «دست‌رنج» افزود: در مجموعه مستند «دست رنج» تلاشمان این بوده بهترین سوژه ها را از نقاط مختلف كشور انتخاب كنیم و زوایای مختلف زندگی افرادی كه برای نسل جوان الگو هستند را به تصویر بكشیم كه حدود سه ماه پژوهش میدانی داشتیم.

وی در پایان عنوان كرد: امیر تاجیك و ابوالقاسم ناصری جزو افرادی بودند كه به جریان مستندسازی كمک كردند.

مزدك میرزایی در خصوص مستند «تاریخچه تیم ملی فوتبال» گفت: این پروژه حدود سه سال پیش كلید خورد ولی با توجه به مشكلات مالی سازمان، كار به كندی پیش رفت كه با آمدن تاجیك به عنوان مدیر شبكه مستند، با وجود دید مثبت وی به مقوله ورزش تولید این مستند به سرانجام رسید.

وی اظهار داشت: در این مستند از كسانی كه برای تیم ملی افتخار آفریدند صحبت خواهیم كرد.

نیازی كارگردان مستند «چای» بیان كرد: در این مستند به دغدغه های كشاورزان پرداختیم و امیدواریم تلنگری در این زمینه رخ دهد.

ناصری در پایان عنوان كرد: «قهرمانان» از دیگر مستندهای تولیدی این شبكه است كه به افرادی پرداخته كه جلوی رژیم صهیونیستی حاضر به مسابقه نشدند.


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار