رئیس اداره محیط زیست شهرستان میاندوآب گفت: اخطاریه مکرر به شهرداری در جهت ساماندهی نخاله‌ها و زباله‌های شهری تخلیه شده در حاشیه رودخانه زرینه رود همچنان بی جواب مانده است.

زرینه رود غرق در زباله و نخاله‌های ساختمانیاکبر محمدیان رئیس اداره محیط زیست میاندوآب در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت رودخانه زرینه رود اظهار داشت: فاضلاب‌های محلی (خانگی) تمامی روستاهای حاشیه رودخانه  زرینه رود بدون تصفیه وارد این رودخانه دائمی می‌شوند.

وی با بیان اینکه این رودخانه از داخل شهر میاندوآب عبور می‌کند، افزود: آبهای 12 الی 13 نقطه از کانال‌های داخل شهر و فاضلاب تصفیه شده کارخانه قند نیز بر دل این روخانه سرریز می‌شوند.

رئیس اداره محیط زیست میاندوآب تصریح کرد: هم اکنون نخاله‌های ساختمانی و زباله‌های شهری در حاشیه رودخانه زرینه رود تخلیه می‌شوند و با اینکه بارها به شهرداری اخطاریه داده و موضوع را از طریق فرمانداری و اداره بهداشت و درمان پیگیری کرده‌ایم، اما به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.

محمدیان با بیان اینکه رودخانه زرینه رود به دستگاه سنجش آلودگی مجهز نیست، افزود: ما از میزان آلودگی این رودخانه اطلاعی نداریم و ماهی سفید گونه حمایت شده آن با کاهش جمعیت چشمگیری مواجه شده است.

وی در خصوص وضعیت کنونی این رودخانه گفت: خشکسالی ، کاهش بارندگی ، برداشت‌های آب از جانب کشاورزان و احداث سدهای شهید کاظمی بوکان در بالا دست رودخانه در جهت ذخیره آب و سد نوروز لو در پایین دست برای کانال های کشاورزی از جمله دلایل کاهش دبی آب آن بوده است.

رئیس اداره محیط زیست میاندوآب با بیان اینکه 15 الی 20 متر مکعب آب در ثانیه در رودخانه زرینه رود در جریان است، گفت: نسبت به یک دهه گذشته میزان آب این رودخانه کم شده ولی تحت هر شرایطی 5 متر مکعب حقآبه زیست محیطی آن از جانب مسئولان شهری رعایت می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار