با تصویب قانون عدالت علیه حامیان تروریسم در سنا، خانواده های قربانیان 11 سپتامبر علیه عربستان اقامه دعوی می کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان سی ان ان در گزارشی نوشت: کمتر از دوهفته قبل سنای آمریکا با اتفاق آرا طرحی را موسوم به «عدالت علیه حامیان تروریسم» تصویب کرد. این قانون به خانواده‌های قربانیان حادثه ۱۱ سپتامبر این حق را می‌دهد تا در دادگاه‌های فدرال آمریکا علیه ریاض به دلیل حمایت از تروریسم اقامه دعوی کنند.

این مصوبه به هیچ وجه محدود به حملات 11 سپتامبر نمی شود. این قانون مستقیما به خانواده های 3000 قربانی حادثه 11 سپتامبر 2001 این اجازه را می دهد تا از عربستان سعودی شکایت کنند.

این مصوبه مخالفان و موافقان زیادی در آمریکا داشته است.

یکی از تحلیلگران آمریکایی به نام دنی سوالوس در تحلیلی، که از وبسایت سی ان ان منتشر شده است، تصویب این قانون را خلاف قانون اساسی آمریکا دانست. او معتقد است این قانون عطف به ماسبق می شود و خلاف قانون اساسی آمریکا است.

سی ان ان در گزارشی دیگر در خصوص این تحلیل این طور نوشته است: او در این مورد دچار اشتباه شده است. این قانون شرایط ممکن برای اقامه دعوی علیه عربستان را روشن میکند. 

در این گزارش نوشته شده است چنین تحلیل هایی خلاف قانون های قابل اجرا، اصول قانون اساسی و قضاوت نماینده های منتخب آمریکا است. به ویژه هنگامی که موضوع مورد بررسی، درخواست 15 ساله خانواده های قربانیان حادثه 11 سپتامبر برای برقراری عدالت و حسابرسی از عاملان این واقعه باشد.

این طرح که به اختصار «جستا» نامیده می شود، با مخالفت شدید حکومت عربستان سعودی نیز مواجه شده است. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار