اختلافات حزبی و تردید درباره کارآمدی طرح‌های پیشنهادی در خصوص نظارت بر حمل سلاح در آمریکا، بار دیگر تلاش‌ها در این زمینه را با بن‌بست مواجه کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، نمایندگان مجلس سنای آمریکا نتوانستند حمایت کافی از جانب دو حزب جمهوریخواه و دموکرات برای تصویب چند طرح پیشنهادی در خصوص اعمال نظارت بیشتر بر حمل و فروش سلاح در این کشور را جلب کنند.

به دنبال تیراندازی‌های مرگبار اخیر آمریکا، ماه‌هاست تلاش‌هایی برای افزایش نظارت در این خصوص انجام می‌شود که البته همه آن‌ها با شکست مواجه شده‌اند.

اختلافات دو حزب در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و همچنین تردید هر یک از طرفین در خصوص کارآمدی پیشنهادهای طرف مقابل برای افزایش نظارت بر حمل سلاح و ممانعت از دسترسی تروریست‌ها به آن‌ها، شدیدتر از آن بود که بتواند این گره کور را باز کند.

هر یک از طرح‌های پیشنهادی به صورت جداگانه به رأی گذاشته شد. کسب 60 رأی موافق برای تصویب هر یک از این طرح‌ها نیاز بود. اما حتی جمهوریخواهان نیز که اکثریت سنا را تشکیل می‌دهند نتوانستند طرح‌های پیشنهادی حزب خود را به تصویب برسانند.

نخست طرح «چاک گرسلی،» سناتور جمهوریخواه، در خصوص افزایش ذخیره اطلاعات درباره سوابق سلامت روانی خریداران سلاح در یک پایگاه داده ملی به رأی گذاشته شد که با 53 رأی موافق در مقابل 47 رأی مخالف رد شد.

طرح دوم در خصوص بررسی سوابق خریداران سلاح به صورت حضوری یا اینترنتی نیز که از طرف «کریس مورفی،» سناتور دموکرات ایالت کنتیکت، مطرح شده بود نیز نتوانست با کسب آرای کافی به تصویب برسد.

طرح دیگر در خصوص به تعویق انداختن فروش سلاح به افرادی که در فهرست مظنونان به انجام فعالیت‌های تروریستی قرار دارند نیز از سوی «جان کورنین،» سناتور جمهوریخواه، مطرح و به دلیل شکست در کسب آرای کافی رد شد.

طرح چهارم که خواستار منع فروش سلاح به تمام افرادی بود که در فهرست مظنونان به انجام اقدامات تروریستی قرار دارند نیز نتوانست 60 رأی کافی برای تصویب را اخذ کند.

واکنش کریس مورفی نسبت به رد طرح پیشنهادی‌اش بسیار تند بود. او در همین خصوص گفت: رأی‌گیری امروز من را شگفت‌زده نکرد؛ اما از نتیجه آن شرمنده شدم.
 
او پیش از این رأی‌گیری به خبرنگاران واشینگتن پست گفته بود باید این مسئله که جمهوریخواهان تصمیم گرفته‌اند به تروریست‌های داعش سلاح بفروشند روشن شود.

«الیزابت وارن،» سناتور ایالت ماساچوست آمریکا، نیز که به صراحت لهجه شهرت دارد پس از پایان رأی‌گیری سنا در حساب توییتر خود نوشت حق با کریس مورفی بود. جمهوریخواهان می‌خواهند به داعش سلاح بفروشند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار