من به عنوان نماینده تمام اهالی سینما درد و دل کردم و گفتم که سینما با همین شرایط که رونق هم پیدا کرده ورشکسته است.

منصور لشکری قوچانی تهیه کننده فیلم «کوچه بی نام» در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص جزئیات دادگاه روز دوشنبه سه تهیه کننده سینما و حضور رئیس قوه قضائیه در دادگاه گفت: جلسه دادگاه سعید ملکان برای تهیه کنندگی «ابد و یک روز» و مصطفی شایسته برای تهیه کنندگی فیلم «۵۰ کیلو آلبالو زودتر از جلسه ما برگزار شد. بعد از گذشت حدود 10 دقیقه آیت‌الله صادق لاریجانی رئیس محترم قوه قضاییه تشریف آوردند که گویا از آن مجموعه بازدید داشتند و این طور نبود که فقط برای دادگاه تهیه‌کننده‌ها آمده باشند.
 
وی تصریح کرد: این مقام قضایی با وارد شدن به دادگاه در جریان کل مسئله قرار گرفتند و بنده هم در آن لحظه به عنوان نماینده تمام اهالی سینما درد و دل کردم و گفتم که سینما با همین شرایط که رونق هم پیدا کرده ورشکسته است و اگر کسی پول و سرمایه‌اش را در بانک بگذارد، سود بیشتری به دست می‌آورد.
 
وی افزود: تعدادی از فیلم‌ها موفق شدند و فروش خوبی داشتند ولی کلیت سینما ورشکسته است ولی به نظر من صدا و سیما، مخابرات و شهرداری می‌توانند با اطلاع‌رسانی به سینما کمک کنند.
 
این تهیه کننده ادامه داد: صحبت‌هایی با آیت‌الله لاریجانی صورت گرفت و ایشان فرمودند به هر حال تبلیغات در ماهواره خلاف قانون است و من هم عرض کردم می‌پذیرم که این کار خلاف قانون است ولی من ورشکسته‌ام و دستم به جایی بند نیست؛ وقتی از نظر اقتصادی مثل خیلی جاهای دیگر ورشکسته‌ هستم چاره‌ای ندارم.
 
قوچانی در خصوص اطلاع از پخش آگهی‌های تبلیغاتی فیلمش در شبکه‌های ماهواره‌ای گفت: ما در جریان پخش آگهی‌هایمان از شبکه‌های ماهواره‌‌ای بوده‌ایم و مخالفت نکرده‌ایم اما من به عنوان تهیه‌کننده به ماهواره‌ها نگفته‌ام که این تبلیغات را پخش کنند؛ اگر آگهی پخش شده برای فیلم من اطلا‌ع‌رسانی صورت گرفته است و از طرف دیگر تمام فیلم‌هایی که از طریق ماهواره اطلاع‌رسانی کرده‌اند پرفروش نبوده‌اند و حتی همین فیلم «کوچه بی‌نام» هم آنچنان فروشی نداشته است.
 
وی ادامه داد: این بحث‌ها با آیت‌الله لاریجانی مطرح کردم و ایشان هم دستور دادند جلساتی با آقای ایوبی و معاونت سینمایی برگزار شود؛ همچنین جمله بسیار ارزشمندی گفتند که با توجه به ریاست صداوسیما توسط آقای علی عسگری تعامل بسیار خوبی با هنرمندان دارد ما کمک می‌کنیم که این مشکل حل شود.
 
قوچانی در بخش پایانی صحبتهایش با اشاره به این نکته که جلسه دوم دادرسی 10 روز دیگر برگزار خواهد شد، عنوان کرد: قرار بازداشت صادر نشده و اتفاقا خیلی هم خوب با من برخورد کردند و قاضی دادگاه هم به طور دقیق از اتفاقاتی که در سینما افتاده است مطلع بود و احساس می‌کنم که این دادگاه نتیجه خوبی خواهد داشت. من ورود قوه قضاییه به این پرونده را به فال نیک می‌گیرم و احساس می‌کنم که ورود قوه قضاییه باعث حل این مشکل خواهد شد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.