بر اساس گزارش موسسه بین المللی مدیریت توسعه، قطر رقابتی‌ترین اقتصاد خاورمیانه معرفی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فوربز، بر اساس شاخص رقابت جهانی، که در 30 مه (10 خرداد) از سوی موسسه بین المللی مدیریت توسعه (IMD) منتشر شد، قطر به عنوان رقابتی ترین اقتصاد در منطقه خاورمیانه معرفی شد.

در جدول منتشر شده، قطر در جایگاه سیزدهم در جهان و بالاتر از دیگر کشورهای خاورمیانه قرار دارد. در این رتبه بندی، امارات با سه پله سقوط از رده دوازدهم به رده پانزدهم تنزل کرد و جایگاه خود را به عنوان رقابتی ترین اقتصاد خاورمیانه از دست داد.

در میان دیگر کشورهای خاورمیانه در این رتبه بندی، ترکیه در جایگاه 38ام و اردن در جایگاه 52ام قرار دارند.

قطر با رشدی چشمگیر در ذخایر گاز طبیعی خود به سمت شکوفایی هرچه بیشتر پیش می رود. در عین حال، قطر میزبانی جام جهانی 2022 را نیز در اختیار دارد.

این رتبه بندی که از سوی موسسه بین المللی مدیریت توسعه در سوئیس منتشر شده است، 61 اقتصاد را در سراسر جهان در 25 سال گذشته مورد بررسی قرار داده است.

این رتبه بندی بر اساس 340 معیار مختلف در حوزه های عملکرد اقتصادی، کارایی دولت و کارایی و زیرساخت های تجاری منتشر شده است.

در این رتبه بندی، 6 جایگاه از 10 جایگاه بالای جدول تحت سلطه اقتصادهای اروپایی است. سنگاپور و کانادا نیز در کنار هنگ کنگ و آمریکا جزو 10 جایگاه برتر هستند.

دیگر اقتصادهای بزرگ خاورمیانه از جمله ایران، عربستان سعودی و مصر در این رتبه بندی حضور نداشتند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار