با اجرای طرح تحول نظام سلامت هزينه های درمانی و بيمارستانی كاهش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛
استاندار يزد صبح سه شنبه يازدهم خرداد ماه در نشست شورای هماهنگی دانشگاههای علوم پزشكی منطقه 7 كشور گفت: طرح جامع نظام تحول سلامت حركت انقلابی دولت تدبير و اميد بود.
 
استاندار يزد در اين نشست با بيان اينكه طرح تحول سلامت مورد رضايت مراجع عظام، علما و مردم قرار گرفته است گفت: اين طرح موجب شد هزينه های درمانی و بيمارستانی مردم به شدت كاهش يابد و نبايد طرح تحول سلامت به خاطر عدم تأمين اعتبار يا مشكلات مالی دچار اختلال شود.
 
 "سيدمحمد ميرمحمدی" افزود: يكي ديگر از اقدامات خوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی اجرای طرح بهسازی و مبلمان بيمارستانی بوده كه فضای مناسب و شادابی برای بيماران آماده شده و طراوت بيمارستان موجب بهبودی سريعتر بيماران شده است.

وی خاطرنشان كرد: در دولت يازدهم مشاركت بخش خصوصی جدی گرفته شده و راه برای سرمايه گذاری بخش غيردولتی در احداث مراكز درمانی و بيمارستانی باز گرديده است تا امكانات بيمارستانی بهتری برای مردم فراهم شود.

ميرمحمدی ادامه داد:  بخش خصوصی در دولت تدبير و اميد می تواند همچنين نسبت به تأسيس آموزشگاههای پرستاری در كشور اقدام كند.
استاندار يزد در بخش ديگري از سخنان خود گفت : ساماندهی تأمين دارو مسئله بسيار مهم و حياتی بود كه دولت تدبير و اميد موفق به تحقق اين مهم گرديد.

وي اظهار داشت: فراموش نكنيم در سه، چهار سال گذشته وضعيت دارو در كشور چگونه بود و چه مسائلی حتی از سوی وزير بهداشت و مسئولان وزارتخانه مطرح شد كه وزير بهداشت دولت قبل گفتند ارز مربوط به دارو صرف خريد اقلام غيرضروری شد.

ميرمحمدی با اشاره به اجرای طرح پوشش پزشك خانواده افزود: اميدواريم اين طرح ارزشمند تكميل شود تا امنيت بهتری را از نظر خدمات پزشكی برای تمام مردم ايران به وجود آورد.

استاندار با بيان شاخصهای مطلوب حوزه بهداشت و درمان استان يزد گفت : يزد از نظر سرانه تخت و سرانه پزشك رتبه اول را در كشور دارد و در حال حاضر 45 درصد از تختهای بيمارستانی استان به درمان غيربومی ها اختصاص يافته است.

ميرمحمدی افزود: اينكه مسئولان منطقه 7 دانشگاههای علوم پزشكی بتوانند در كنار هم مسائل حوزه بهداشت و درمان خود را مطرح كنند و با تعامل و تفاهم موانع و مشكلات در اين حوزه را پشت سر بگذارند بسيار ارزشمند است.

نشست شورای هماهنگی دانشگاههای علوم پزشكی منطقه 7 كشور با حضور استانهای چهارمحال و بختياری، اصفهان و يزد در شهركرد در حال برگزاری است.
 
نشست توجيهی برنامه عملياتی و جلسه هيأت امناء دانشگاههای علوم پزشكی منطقه 7 كشور با حضور استانداران استانهای يزد، چهارمحال و بختياری و اصفهان، رؤسا و اساتيد اين دانشگاهها به ميزبانی استانداری چهارمحال و بختياری برگزار شد.

گفتنی است قبل از اين نشست استاندار يزد با استانداران اصفهان و چهارمحال و بختياری ديدار و گفتگو كرد.


انتهای پیام/ی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.