یزد؛

توجه مدیریت شهری به حقوق شهروندی

استاندار یزد: لازم است حقوق شهروندی مردم مورد توجه مديريت شهری قرار گيرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ نشست تخصصی مديران كل دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری های كشور با حضور استاندار يزد، قائم مقام سازمان شهرداری ها و دهياری های كشور، معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری های و دهياری های كشور، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مديركل حوزه استاندار، مديركل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری در سالن كنفرانس هتل مشيرالممالك برگزار شد.

استاندار يزد، در اين نشست با بيان اينكه  بايد شرايط بهتری را برای خدمت رسانی شهرداری ها به مردم فراهم كنيم، اظهار داشت: شرايط مطلوب زندگی، سكونت مناسب، معماری شايسته، طراحی ساختمان چشم نواز، مبلمان شهری و منظر شهری زيبا از جمله مواردی است، كه مديران امور شهری و شوراها بايد به آن توجه كنند.

سيدمحمد ميرمحمدی افزود: منظر و سيمای شهری به لحاظ رعايت سبك معماری و فرهنگی شهر بايد به گونه ای طراحي شود، كه با بافت تاريخی و سنتی همخوانی و هماهنگی داشته باشد.

وی ادامه داد: خدمات ارائه شده در فضای سبز شهری و پارك ها، اقدامات ايمنی، خدمات آتش نشانی، فرهنگی و بهداشتی بايد به گونه ای باشد كه مردم به راحتی بتوانند رفع نيازهای خود را در اين خدمات جستجو كنند.

ميرمحمدی تصريح كرد: براي تحقق خدمات مناسب شهری به مردم، لازم است شهرداری ها بتوانند از منابع مالی پايداری برخوردار باشند و البته در كنار آن خودكفايی و استفاده از سرمايه گذاری ها را نيز در دستور كار خود قرار دهند.

استاندار، با تاكيد بر استفاده مناسب از مشاركت شهروندان در اجرای پروژه ها اظهار داشت: اگر شهرداری ها بتوانند مشاركت بخش خصوصی را جلب كنند بخشی از مشكلات مالی آنها حل خواهد شد.

وی با بيان اينكه در استان يزد با برخی ساخت و سازهای غيرقانونی همراه هستيم، خاطرنشان كرد: متاسفانه اكتفا به ماده 100 و كسب درآمد از اين طريق موجب شده كه نگاه درآمدی به اين حوزه شود و آسيب هايی را به همراه داشته باشد.

ميرمحمدی در پايان سخنان خود تاكيد كرد: بايد در انتخاب و انتصاب مديران به نحوی عمل كنيم كه از آنها به عنوان سرمايه ها و ظرفيت های انسانی، تجربی و تخصصی نظام جمهوری اسلامی ايران حداكثر استفاده شود و شاهد خدمات ارزنده مديران در ساير حوزه ها نيز باشيم.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.