گردشگران ۸۶ کشور از اصفهان دیدن داشته اند و این در حالی است که اروپایی‌ها مقام نخست در سفر به اصفهان را دارا هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، استاندار اصفهان گفت: سال گذشته اروپایی‌ها مقام نخست را در سفر به اصفهان داشتند و براساس برنامه ریزی صورت گرفته امیدواریم که تا ۵ سال آینده تعداد گردشگران به یک میلیون نفر برسد.

رسول زرگرپور افزود: فرهیختگانی که از کشورهای مختلف به ایران و اصفهان سفر می‌کنند، سفیران فرهنگی محسوب می‌شوند که واقعیت‌های ایران را به مردم کشورشان منتقل می‌کنند و نقش آنها در معرفی واقعیت‌ها و جاذبه‌ها بسیار زیاد است.

وی با بیان اینکه اصفهان سال گذشته به عنوان شهر جهانی صنایع دستی از سوی یونسکو شناخته و معرفی شد، گفت: سال آینده نیز اصفهان پایتخت گردشگری جهان اسلام خواهد بود.

استاندار اصفهان به بیان محورهای توسعه اصفهان پرداخت و گفت: برای آینده اصفهان 3 محور توسعه پیش بینی شده است که شامل علم و تکنولوژی، گردشگری و میراث فرهنگی و ارتقای هنر است.

وی بیان کرد:‌ شهر اصفهان با 14 شهر خواهرخوانده است و تلاش کردیم که با شهرهایی خواهرخوانده باشد که از نظر میراث فرهنگی شباهت‌هایی با اصفهان داشته باشند.

زرگرپور افزود: خواهرخواندگی بین 2 شهر موجب افزایش ارتباطات فرهنگی می‌شود و هنرمندان می‌توانند با برگزاری هفته‌های فرهنگی گام مهمی را در انتقال فرهنگ و نمایش ظرفیت‌های فرهنگی و هنری بردارند .




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.