مدیر کل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: برنامه عملیاتی آزمایشگاه های بهداشتی کشوردر سال 95 توسط معاون سلامت وزارت در برنامه طرح تحول سلامت به تمام دانشگاههای علوم پزشکی کشور ابلاغ ابلاغ شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،دکتر سیامک سمیعی در گردهمايي کارشناسان مسئول آزمايشگاههاي معاونت بهداشت دانشگاههاي علوم پزشکي سراسر کشوردر مشهد افزود:حصول اطمينان از استقرار نظام تضمين کيفيت و اعتباربخشي در شبکه آزمايشگاههاي بهداشتي از جمله مهمترین اهداف این برنامه به شمار می رود.

وی گفت: تکميل و روز آمد کردن اطلاعات آزمايشگاه هاي شبکه دانشگاهي و توانمندسازي مديران و کارکنان آزمايشگاه هاي شبکه بهداشتي در همه دانشگاه ها از دیگر اهداف مهم برنامه عملياتي سال 95 آزمايشگاه هاي بهداشتي کشور به شمار می رود.

مدیر کل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه با اجرای برنامه تحول نظام سلامت خدمات آزمایشگاهی در مراکز دولتی گسترش یافت افزود: در حال حاضر این خدمات در حوزه بهداشت در قالب نظام شبکه ارائه می شود.

دکتر سیامک سمیعی با اشاره به توانمندي هاي نهفته در نظام شبکه خاطر نشان کرد: آزمايشگاههاي بهداشتي با داشتن ساختار و برنامه‌هاي تدوين شده در نظام شبکه به شکل مطلوبی مشغول به فعاليت و ارائه خدمت به جمعيت تحت پوشش هستند.

وی تشخيص ، کنترل و نظام مراقبت بيماريها، مديريت يکپارچه و ادغام يافته داده ها و اطلاعات آزمايشگاهي، انجام خدمات آزمايشگاهي تخصصي و مرجع ، سلامت و حفاظت محيط ، ايمني غذا ، آمادگي و پاسخ آزمايشگاهي به فوريتها و بلايا و پژوهش هاي آزمايشگاهي مرتبط با سلامت همگاني را از حوزه هاي محوري و اصلي فعاليت و خدمات آزمايشگاههاي بهداشتي عنوان نمود.

دکتر حميدرضا بهرامي معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این همایش اظهار اميدواري کرد:حوزه بهداشت بتواند در کوتاه ترين زمان و با بالاترين سطح کيفيت جايگاه خود را در سيستم سلامت کشور تثبيت نموده و نقش ارزنده خود را در ارتقاء سطح سلامت جامعه را ايفا نمايد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار