معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با امضای تفاهم نامه ای میان یک شرکت ایتالیایی و رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیمارستانی هزار تختخوابی در مشهد ساخته خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر بحرینی افزود: این بیمارستان بر اساس تفاهم نامه ای میان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و شرکت پسینا(Pessina ) کشور ایتالیا به منظور توسعه خدمات بهداشتی و درمانی، توسعه صنعت توریسم درمانی، استفاده از ظرفیتهای سرمایه گذاری خارجی ، استفاده کامل از پتانسیل و توانمندی نیروی بومی در مشهد و نیز کالاهای با کیفیت و استاندارد ایرانی بنا می شود.

مدیر فنی شرکت پسینا ایتالیا در گفتگو با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص علت انتخاب مشهد برای سرمایه گذاری گفت: پس از انجام مذاکرات با وزارت بهداشت و بررسی شرایط مشهد به این نتیجه رسیدیم که وجود بارگاه ملکوتی و مقدس امام رضا (ع) و ارائه خدمات درمانی به زائران داخلی و خارجی، علاقه و انگیزه مسئولین دانشگاه فرصت مناسبی را برای سرمایه گذاری در ساخت بیمارستان فراهم نموده است.

داوید مانجی افزود: این بیمارستان قرار است در قالب یک هزار تختخواب ساخته شود و برای ساخت آن 300 میلیون دلار هزینه برآورد شده است که 85 درصد آن را بانک های ایتالیایی که تمایل به سرمایه گذاری در ایران دارند، تقبل خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه در صورت انجام مراحل اداری تا 9 ماه آینده ساخت این بیمارستان آغاز خواهد شد افزود: این بیمارستان بر اساس چشم انداز 20 ساله ساخته می شود و علاوه بر ایجاد بخش های درمانی و جراحی، هتل و مراکز خرید نیز در آن ایجاد می شود.

مدیر فنی شرکت پسینا ایتالیا تاکید کرد: برای ساخت این بیمارستان از نیروی کار بومی استفاده خواهد شد و تمامی مراحل ساخت آن نیز با مجوز سازمان جهانی انرژی و با در نظر داشتن میزان آلودگی و حمل ونقل انجام می شود.

داوید مانجی در پاسخ به این سوال که "کیفیت سازه های مشهد در حوزه درمانی را چگونه ارزیابی می کنیدافزود: بر اساس بازدیدی که از بیمارستان جدید کودکان اکبر ، 540 تختخوابی و دانشکده جدید داروسازی داشتم، هیچگونه تفاوتی میان ایران و ایتالیا در این زمینه مشاهده نکردم و در واقع از تولیدات و سطح تبحر مدیران و پیمانکاران مشهد شگفت زده شدم.

مدیر فنی شرکت پسینا ایتالیا در خصوص سابقه فعالیتهای شرکت پسینا نیز اظهار داشت: این شرکت از سال 1954 فعالیت خود را آغاز کرده است. این شرکت علاوه بر ایتالیا در کشورهای دیگری همچون کشورهای CIS به ویژه در حوزه تجهیزات سلامت و درمان فعالیت داشته است.

داوید مانجی تاکید کرد: با توجه به سابقه افتخار آمیز فعالیت تجاری کشور ایتالیا با ایران، ما و دیگر شرکتهای ایتالیایی همکاری با ایران را مایه افتخار می دانیم و قصد داریم با بررسی پتانسیل های ایران، میزان شانس حضور خود در حوزه ساخت مراکز درمانی در این کشور را امتحان کنیم.

گفتنی است: کشورهای مشترک المنافع CIS شامل کشورهای آذربایجان،اوکراین،مولداوی،بلاروس،گرجستان،ارمنستان،تاجیکستان،قرقیزستان،ازبکستان،ترکمنستان، قزاقستان و روسیه است.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.