نخبگان اروپایی:

اتحادیه اروپا انتقادات را سرکوب می‌کند/ مرگ آزادی بیان در قاره سبز

سرکوب انتقادات از سوی اتحادیه اروپا با مخالفت های شدید دموکراسی‌خواهان مواجه شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اکسپرس، نخبگان اروپا اعلام کردند آزادی بیان در فضای آنلاین به شدت سرکوب می شود. فعالان حوزه دموکراسی این سرکوب ها را «اورولی و ناگوار» دانسته اند.

اتحادیه اروپا قراردادی را با فیسبوک، توییتر، یوتیوب و مایکروسافت امضا کرده است. این قرارداد که به منظور جلوگیری از «نفرت پراکنی» در فضای مجازی منعقد شده، با انتقادهای شدیدی مواجه شده است.

فعالان دموکراسی معتقدند معنای اصطلاح «نفرت پراکنی» واضح و روشن نیست. با عقد این قرارداد، اتحادیه اروپا این قدرت را پیدا خواهد کرد تا پست های انتقادی را از اینترنت پاک کند.

«جانیس اتکینسون»، عضو سابق پارلمان اروپا از این مساله انتقاد کرد و گفت: «این یک سیاست اورولی است. کسانی که رمان 1984 جرج اورول را خوانده باشند، این را تایید می کنند.»

اورولی (به انگلیسی: Orwellian) یک صفت است که به رفتارها و سیاست‌های کنترلی به وسیله تبلیغات، پایش و شنود، اخبار نادرست و انکار حقیقت اشاره دارد، که از سوی حکومت‌های سرکوبگر مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در این توافق آمده است: «شرکت های فناوری اطلاعات و کمیسیون اروپا، ارزش سخنان ضد نفرت و تعصب را به رسمیت خواهند شناخت و به تشخیص و تقویت ایده های جدید و مبتکرانه ادامه خواهند داد و از برنامه های آموزشی در جهت تشویق تفکر انتقادی حمایت خواهند کرد.»




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار