عملیات واکسیناسیون تب برفکی در شادگان اجراشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان  رئیس اداره دامپزشکی شادگان گفت: عملیات واکسیناسیون تب برفکی توسط اداره دامپزشکی این شهرستان اجرا شد.

رضا حفیظی افزود: در رابطه با کنترل و پیشگیری از بیماری تب برفکی در جمعیت دامی شهرستان در سال‌جاری، تعداد 37 هزار و 101 راس دام سبک (گوسفند و بز) و تعداد 9 هزار و 103 راس دام سنگین (گاو و گاومیش) تحت واکسیناسیون کاملا رایگان توسط پرسنل عملیاتی اداره دامپزشکی قرار گرفت.

وی به اهمیت کنترل و پیشگیری از بیماری تب برفکی در شهرستان اشاره کرد و گفت: در کنار واکسیناسیون دام و همچنین کنترل بیماری تب برفکی، لازم است تمام دامداران شهرستان در راستای تامین بهداشت و کنترل بیماری‌های دامی خود توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی را جدی بگیرند.

رئیس اداره دامپزشکی شادگان افزود: به محض مشاهده جزیی‌ترین نشانه‌ای از بروز بیماری یاد شده،  در اسرع وقت به اداره دامپزشکی این شهرستان اطلاع دهند تا اقدامات لازم و سریع انجام شود.

حفیظی بر لزوم آگاه‌سازی دامداران شهرستان برای جلوگیری از شیوع بیماری تب برفکی تاکید کرد و گفت: اطلاع‌رسانی و آموزش دادن از راه برگزاری کلاس‌های مربوطه بهترین راه‌کار برای مبارزه کردن و پیشگیری از این بیماری است.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.