رئیس ستاد خارجی مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره) گفت: امام خمینی(ره) منادی وحدت بودند و به وحدت اسلامی باور عملی داشتند.

به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام والمسلمین مقدم رئیس ستاد خارجی مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره) در همایش بین‌المللی "امام خمینی(ره) و امت اسلامی" هدف از برگزاری این همایش را پرداختن به رنج مسلمانان از زخم تفرقه و جنگ بین مسلمانان دانست و اظهار داشت: ماه‌ها قبل حجت‌الاسلام نواب در پیشنهادی به یادگار امام(ره) رنج و درد مسلمانان و تفرقه و جنگ در کشورهای اسلامی را مورد اشاره قرار داد و خواستار تدبیر برای حل این مساله شد.

وی افزود: به دلیل فرصت محدودی که داشتیم، تصمیم گرفتیم بزرگداشت ارتحال امام(ره) را زمینه حضور نخبگان، فرزانگان و شخصیت‌های تاثیرگذار از کشورهای اسلامی کنیم تا با دعوت از آنان بتوانیم راهی را برای آگاهی‌بخشی به مسلمانان و شناساندن چهره واقعی تکفیری‌ها که در سایه تحجر آتش کینه‌توزی را برافروخته‌اند، فریاد و به سوی همگرایی حرکت کنیم.
 
مقدم حضاری از اهل سنت و تشیع از کشورهای آفریقایی، آسیایی و اروپایی را از جمله مهمانان دعوت شده به این همایش برشمرد و گفت: در این همایش قصد داریم سخنان یکدیگر را بشنویم و برای رسیدن عملی به وحدت و یکپارچگی راهی پیدا کنیم البته نباید فراموش کرد که برای رسیدن به وحدت ابتدا باید تحمل کردن یکدیگر را بیاموزیم همچنان که سعه‌صدر اولین آموزه خداوند به پیامبر مکرم اسلام است. اتحاد و یکپارچگی، سعه صدر می‌خواهد. این‌که خود را حق مطلق بیینیم اتحاد نمی‌آورد، اتحاد برای مبارزه با تعصب و تحجر اراده جمعی می‌خواهد.
 
رئیس ستاد خارجی مراسم بزرگداشت امام خمینی یادآور شد: اگر نخبگان، تاثیرگذاران و فرزانگان دنیای تشیع و تسنن حرکت نکنند و مردم را به آگاهی و خودباوری نرسانند تفرقه جان همه را نشانه رفته است. باید در برابر اندیشه‌های متعصبانه و متحجرانه بایستیم. امام خمینی(ره) منادی وحدت بود ایشان به وحدت اسلامی باور عملی داشت و همواره در وحدت و اتحاد واقعی مسلمانان تاکید داشتند. ما نیز در این همایش قصد داریم در کنار اندیشه امام(ره) تمرین برادری و اخوت کنیم و این پرچم را در بین صفوف مسلمانان برافراشته نگهداریم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار