امام خمینی (ره) فرمودند: آنهایی که منافعشان از بین رفته یا به خطر افتاده است، درصدد نقشه‏ ها هستند که نگذارند یک حکومت مستقلی پیدا بشود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،از دیدگاه امام خمینی(ره)، یکی از موضوعات بسیار مهم در رسیدن به اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی خودکفایی و استقلال کامل و جامع در تمامی ابعاد است به همین خاطر، این مهم بارها در سخنان امام عزیز تکرار شده است و ایشان همگان را برای تحقق این مهم دعوت و تشویق نموده اند.

از منظر امام(ره)، انقلاب اسلامی بدون استقلال همه جانبه، کامل نمی شود و حفظ این انقلاب، مستلزم رسیدن به خودکفایی و استقلال همه جانبه و قطع هرگونه وابستگی به دشمنان است چراکه در غیر اینصورت شکست و یا انحراف انقلاب از مسیر و آرمانهای خود حتمی خواهد بود. در نگاه امام(ره) رسیدن به استقلال سیاسی بدون دستیابی به استقلال اقتصادی معنا ندارد و لازمه هر دوی اینها استقلال فکری – فرهنگی است.

ایشان در خصوص خطرات وابستگی اقتصادی و خطرات آن فرموده اند: " الآن آنهایی که منافعشان از بین رفته یا به خطر افتاده است، آنها به این زودی دست‏بردار نیستند از این کشور. آنها درصدد نقشه‏ ها هستند که نگذارند یک حکومت مستقلی پیدا بشود. از اول هم در فکر این معنا بودند، منتها قدم به قدم شکست خوردند الحمدللّه‏. و از این به بعد هم من امیدوارم که با حفظ وحدت خودتان و حفظ ایمان خودتان و توجه به خدا این راه را تا آخر برسانید. و ان‏شاءاللّه‏ این جهت هم که باید کار بکنند، همۀ اقشار ملت امروز باید یک کاری انجام بدهند. بیکاری، کم‏کاری، به خلاف مسیر ملت است. امروز این کشور ما احتیاج به کار دارد. احتیاج دارد که همه قشرها در هر جا که هستند، مثلاً عمده کشاورزها کشاورزی را تقویت کنند که ما محتاج به دشمنهامان نباشیم در خوراکمان.آقا خیلی برای یک مملکت اسلامی این عیب است که در ارزاقش محتاج بشود به خارج که تهدیدشان کنند که ما نمی‏دهیم به شما دیگر. در صورتی که ایران زمین دارد الی ماشاءاللّه‏. آب هم دارد. برکات آسمانی هم هست. چرا باید محتاج به خارج باشیم؟باید همت کنند.باید بنای بر این بگذارند که مستقل باشند در اقتصاد. وقتی یک ملتی بنای بر یک چیز گذاشت یعنی، همۀ آنها عازم شدند که ما دیگر بعد از این از دیگران چیزی نخریم، خودشان ایجاد می‏کنند، خودشان ارزاق خودشان را ایجاد می‏کنند و من امیدوارم که همه‏تان موفق و مؤید باشید. و این قدرت ایمانی و قوۀ اجتماعی باقی باشد و همه با سلامت و سعادت باشید."


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار