پرهیز از هرگونه سیاست زدگی در اقتصاد کشور/ اقتصاد مقاومتی اولویت برنامه ششم

کارشناسان اقتصادی معتقدند سوء مدیریت یکی از مشکلات سیستم اقتصاد کشور است، اقتصاد کشور باید به دور از هر گونه سیاست‌زدگی باشد در غیر این صورت تخلف جدی در پایه و اساس اقتصاد و مدیریت آن ایجاد می‌شود.

غلامحسین خورشیدی اقتصاددان و کارشناس مدیریت در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص مشکلات اقتصادی کشور گفت: وابستگی اقتصادی کشور به فروش و نفت یکی از درآمدهای حاصل در حوزه مصرفی است که قدرت سرمایه‌گذاری را کاهش می‌دهد.

وی افزود: درآمدهای نفتی باید در بخش تولید سرمایه‌گذاری شده تا منابع ملی هدر نرود.

این کارشناس اقتصادی با تاکید براینکه سوء مدیریت یکی از مشکلات سیستم اقتصاد کشور است افزود: اقتصاد کشور باید به دور از هر گونه سیاست‌زدگی باشد در غیر این صورت تخلف جدی در پایه و اساس اقتصاد و مدیریت آن ایجاد می‌شود.

کارشناس مدیریت یادآور شد: اقتصاد کشور از یکپارچگی لازم برخوردار نیست و مردم نیز باید در این راستا و در خصوص مصرف‌های خود تعدیل و کنترل داشته باشند این منابع در فرآیندهای تولیدی به کار رود تا بتوان چرخ اقتصاد را با تولیدات داخلی بچرخاند.

کارشناس اقتصادی با اشاره به عملکرد بانک نیز افزود: در جهت تامین سرمایه در سال اقتصاد مقاومتی بانک‌ها باید اوراق و فراخوان مشارکتی منتشر کنند.

این اقتصاد دان در پایان تصریح کرد: به منظور تحقق بخشیدن شعار سال در مجموعه‌ای از اقدامات کارآمد در خصوص پویایی بیشتر اقتصاد کشور صورت گیرد.

اقتصاد مقاومتی یعنی حذف اقتصاد تک محصولی

حسین محمودی کارشناس اقتصادی و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: اقتصاد مقاومتی نه تنها اقتصاد ریاضتی نیست بلکه در جهت مقابله با حاکمیت اقتصاد ریاضتی است.

وی افزود: وقتی بر اقتصاد پایدار با درآمدهای پایدار و جدایی از اقتصاد تک محصولی تاکید می شود هدف افزایش صادرات غیرنفتی و متنوع کردن سبد محصولات صادراتی با محوریت تولید است تا موجب شود از نوسانات قیمت و تغییرات ناگهانی اقتصاد جهانی محافظت و از گرفتاری‌ها و مشکلات بعدی پیشگیری می‌نماید.

این استاد دانشگاه در ادامه تصریح کرد: در برنامه ششم بایستی تدوین برنامه با محوریت اقتصاد مقاومتی شکل گیرد البته این سیاست‌ها بر اساس اصول علم اقتصاد با نگاهی بومی و با لحاظ ظرفیت‌ها و توانایی‌های ایران اسلامی تدوین و ابلاغ شده است.

این کارشناس اقتصادی معتقد است این امر قابلیت اجرایی شدن با درجه اثرگذاری بالا را دارد.

وی در پایان گفت: توجه به تولید توانمندسازی منابع انسانی رقابت‌پذیر کردن اقتصاد کشور و نیز مصرف تولیدات داخلی همراه با اصلاح الگو مصرف نیاز هر اقتصادی در جهت پویایی و شکوفایی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۳:۴۴ ۳۰ فروردين ۱۳۹۵
آهن آلات از ابتدای امسال یعنی فقط در ۱۲ روز کاری ۵۰ درصد گران شده لطفا در این باره گزارش تهیه کنید و از مسئولین پاسخ بخواهید .
این جهش قیمتی که مسلما افرادی با رانت یک شبه میلیاردها تومان سود برده اند
موضوع بسیار مهم و حیاتی است و در قیمت تمام شده بسیاری از اقلام مصرفی و سرمایه ای خانوارها تاثیر خواهد داشت .
آخرین اخبار