مدیر اجرایی طرح های خاص منابع طبیعی خراسان رضوی گفت: با توجه به وضعیت بحرانی بیابان های گناباد و پیگیری مسئولین این شهرستان طرح ترسیب کربن در ۲۵۰ هزار هکتار از بیابان های گناباد اجرا خواهد شد.

علی اصغر طالبیان فرد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، طرح ترسیب کربن را یکی از مهمترین طرح های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی برای بیابان زدایی دانست و افزود: طرح ترسیب کربن از سال ۱۳۹۲ در ۲۰۲ هزار هکتار از بیایان های بجستان با ۸ روستا آغاز شد و با بازنگری های انجام شده این طرح به ۱۱ روستا و سطحی حدود ۲۲۰ هزار هکتار افزایش یافت.

وی گفت: همچنین این طرح در سال گذشته در ۱۱۵ هزار هکتار از بیابان های سبزوار آغاز شده است و در سبزوار مراحل ارزیابی مشارکتی روستاها انجام و تا چند ماه آینده شاهد حضور مردم و مشارکت انها در این طرح خواهیم بود.

مدیر اجرایی طرح های خاص منابع طبیعی خراسان رضوی در خصوص اجرای طرح ترسیب کربن در گناباد گفت: با توجه به وضعیت بحرانی بیابان های گناباد و پیگیری مسئولین این شهرستان طرح ترسیب کربن در ۲۵۰ هزار هکتار از بیابان های گناباد اجرا خواهد شد.

طالبیان فرد با بیان اینکه طرح ترسیب کربن از اوایل پاییز در گناباد اجرا می شود، افزود: برای آغاز طرح ترسیب کربن در گناباد نیازمند ۴ میلیارد ریال اعتبار شهرستانی و ملی هستیم اما هدف امسال این است که با جذب اعتبار شهرستانی، طرح ترسیب کربن را در ردیف های اعتباری ثابت نماییم تا ضمن جذب اعتبارات ملی برای سال های آینده بتوان از اعتبارات بین المللی برای این طرح استفاده نمود.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار