معاون آموزش ، نظارت و پیشگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: دوره های آموزشی تخصصی ایمنی و آتش نشانی برای آتش نشانان استان در مرکز آموزش عالی این سازمان ، برگزار شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آتش پاد سوم " غلامحسین حاجی زاده " با بیان اینکه دوره آموزشی آتش نشانی تخصصی در مشهد با حضور 45 تن از آتش نشانان شهر های درگز ، گناباد ، سفید سنگ ، سرخس ، مزداوند ، رضویه ، قوچان ، طرقبه ، خواف ، نصر آباد ، کاریز و ... در حال برگزاری می باشد افزود : این دوره آموزشی به همت دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی و آتش نشانی مشهد از سوم خرداد ماه آغاز و تا سیزدهم همین ماه ادامه خواهد داشت .

وی از جمله مباحث آموزشی این دوره را آشنایی با تجهیزات بروز و نوین آتش نشانی ، آشنایی با پمپ ها و نحوه آبرسانی ، آشنایی با مواد شیمیایی و خطرات پیرامون آن و همچنین رفتار شناسی حریق عنوان کردو گفت : کلیه مباحث اموزشی به میزان 60 ساعت توسط اساتید برجسته سازمان اتش نشانی مشهد تدریس می شود .

معاون آموزش ، نظارت و پیشگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد ضمن تاکید بر اینکه استادان این دوره را متخصین در رشته های زیر مجموعه آتش نشانی و استادان دانشگاه های آتش نشانی برگزار می کنند ، افزود : در آخر دوره از دفتر امور شهری استانداری استان برای شرکت کنندگان گواهی صادر خواهد شد .

آتش پاد سوم حاجی زاده ، هدف از برگزاری این دوره آموزشی را بالا بردن سطح اطلاعات تخصصی آتش نشان های استان دانست و گفت : حیات سازمان های آتش نشانی و خدمات ایمنی تا حدود زیادی بستگی به مهارت ها و آگاهی های کارکنان در زمینه های تخصصی حوزه آتش نشانی و ایمنی دارد و هر چقدر این مهارت ها به هنگام و بهینه باشند، عملکرد آن سازمان در پیشگیری و مقابله با حوادث و سوانح مناسب تر خواهد بود. لذا آموزش و توسعه منابع انسانی نه تنها در ایجاد دانش و مهارت های ویژه در مدیران و کارکنان نقش به سزایی دارد، بلکه باعث می شود که آنان در ارتقاء سطح کارایی و اثربخشی سازمان در راستای کمک به هم نوع سهیم باشند.

وی افزود: علاوه بر ارائه مسائل تئوری، با برنامه ریزی سناریوهای متنوع و اجرای این سناریوها، نفرات شرکت کننده با انواع حوادث آتش سوزی شهری ، امداد نجات مصدوم در سوانح و تصادفات و ... به صورت عملی آشنا می شوند .

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.