دریافت تسهیلات بانک توسعه اسلامی برای تکمیل طرح های فاضلاب پنج شهر مازندران در حال پیگیری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مدیرعامل شرکت آبفاشهری مازندران با بیان ورود فاضلاب به سفره های آب زیرزمینی ، رودخانه ها و دریا گفت: شرکت آبفاشهری مازندران درنظر دارد با استفاده از تسهیلات بانک توسعه اسلامی پروژه های فاضلاب در شهرهای آمل، محمودآباد، تنکابن، قائم شهر و رامسر را در کوتاهترین زمان ممکن به مرحله بهره برداری برساند که دریافت این تسهیلات در مرحله پیگیری قرار دارد.

ذبیح الله ذاکری افزود: این شرکت مطالعات اجرای طرح فاضلاب تعداد دیگری از شهرهای گلوگاه، بهشهر، نکا، سورک، رستم کلا، زیراب، شیرگاه، پل سفید، بهنمیر، سرخرود، فریدونکنار، نور و رویان، کلاردشت، کلارآباد، سلمان شهر، عباس آباد و نشتارود را نیز در دست انجام دارد .

وی گفت: با هدف گذاری صورت گرفته در سال ۱۴۴۰ ۶۹.۲ میلیون متر مکعب در سال پساب تصفیه شده به محیط زیست وارد می شود که این حجم پساب علاوه بر اینکه به عنوان منبع آب تجدید پذیر قابل استفاده است، در واقع از ورود حجم فاضلاب خام و آلاینده ای که می تواند موجب آلودگی شدید محیط زیست شود جلوگیری می کند.

این شرکت از دهه ۷۰ اقدام به مطالعه و اجرای پروژه های فاضلاب نموده است که مدول اول تصفیه خانه های فاضلاب در شهرهای بابل، بابلسر، نوشهر و چالوس ، جویبار و ساری با جمعیتی ۲۸۲هزار و ۵۰۰ نفر به بهره برداری رسید.

انتها یپیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.