6 نفری که اقدام به تخریب و زیر کشت بردن زمین های منابع طبیعی در پیراکوه شهرستان جوین کرده بودند دستگیر شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،رئیس منابع طبیعی شهرستان جوین در مورد توزیع زمین برای کشت بین کشاورزان و ساکنین پیراکوه گفت : در سنوات گذشته 471 هکتار از پلاک منجشیرین به افرادی که در آب جاری سد یام مالکیت داشته اند زمین واگذار شده است. هر فرد به اندازه میزان سهم آب جاری که از سد یام مالکیت داشته است زمین برای کشت و کار واگذار شده است.

حسین ابادی افزود : متاسفانه 6 نفر از افرادی که از مالکین روستاهای ارگ و منجشیرین بوده اند با اینکه زمین به میزان لازم داشته اند به صورت شبانه اقدام به تخریب زمین های منابع طبیعی برای کشت بیرون محدوده واگذار شده کرده بودند .

وی گفت : در بازدید دادستانی 2 هکتار کشت غیر مجاز صورت گرفته بود که تذکر داده شد که این مقدار افزایش نیابد ولی این افراد اقدام به تخریب میزان بیشتری از این اراضی نمودند و با توجه به اسناد و مدارک موجود تخلف آنان محرز گردید و با دستور قضایی دستگیر شدند.

رئیس منابع طبیعی شهرستان جوین افزود:این افراد در قرارداد واگذاری زمین تعهد داده بوده اند که از آب موجود برای آبیار ی زمین های واگذاری استفاده کنند و بیرون از محدوده از این امکانات استفاده نکنند که این افراد با وجود مخالفت دیگر مالکین اقدام به کشت آبی هندوانه خارج از محدوده نموده بودند.

حسین ابادی گفت :در بخش پیراکوه افرادی که دارای سهم آب برای کشاورزی می باشند می توانند با مراجعه به منابع طبیعی و کارشناسی جهاد کشاورزی زمین مورد نیاز برای کشت را تصرف نمایند.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.