خطیب جمعه کرمان گفت : امروز کسانی قصد دارند به ارزشهای ما دهن کجی کنند می خواهند معنویت و از جمله حجاب را از ما بگیرند.

به گزارش خبرنگار کسانی قصد دارند حجاب را از ما بگیرندگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حجت الاسلام عربپور در خطبه های نماز جمعه کرمان افزود : برای شناخت امام خمینی ره باید بنیادهای فکری امام راحل را شناخت.

وی افزود :بنیادهای فکری در ارتباط امام با خداو مردمی بودن حرکت انقلابی امام بود که در 15 خرداد سال 42 به صراحت شاه را محکوم کردندو وقتی امام را دستگیر شد مردم در شهرها به خیابانها ریختند و بسیاری به شهادت رسیدندو حمام خون به راه افتاد.

وی یاد آور شد :امام مردم رابیدار کرد وگفت باید حقوق شما که بدست ستمگران پایمال شده حفظ شود .
حجت الاسلام عربپور افزود :امام مردم را شریک و بانی انقلاب کرد و خود را خدمتگزار مردم معرفی نمود و مکتبش بر اصولی چون معنویت و عدالت و عقلانیت استوار بود.

وی گفت :امام در حرکت خود انقلابی بود یعنی با هیچ کس تعارف نداشت و اجازه نمیداد هیچ چیز و هیچ کس مانع پیشرفت انقلاب شود و مقام معظم رهبری هم امروز در سخنرای خود در مراسم سالگرد ارتحال امام به همین مطلب یعنی انقلابی بودن و شرایط آن اشاره کردند.
وی تصریح کرد :امروز که 27 سال از رحلت امام راحل گذشته جانشین بحق ایشان در بحرانهای مختلف جا پای امام گذاشتند و بر عزت و استقلال کشور در همه ی عرصه ها تاکید کردند.
امام جمعه ی موقت کرمان همچنین با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان گفت: رمضان ماه مهربانی خدا با بندگان و مهربانی بندگان با یکدیگرست که به دوری از گناه و صدقه دادن و اکرام فقرا و یتیمان و افطاری دادن و صله رحم در این ماه توصیه شدند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: نماز جمعه ، حجاب ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار