امیدوارم در سینما شرایطی به وجود آید که هر مدل سینمایی بتواند در آن کار کند و گروهی در صدد حذف گروه دیگر برنیایند.

محسن امیریوسفی کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص کار در سینما و تولید فیلم ابراز داشت: من کارگردانی هستم که هر 4 یا 5 سال یک فیلم می‌سازم و هر فیلمی که من آن را کارگردانی می‌کنم، سرشار از خاطرات به یاد ماندنی است. همواره برای جمع کردن گروه فیلمساز در پروژه‌ای دغدغه این را نداشتم که به کسی پیشنهاد دهم و آن فرد پیشنهاد من را رد کند. همواره اطرافیان من در سینما به من لطف داشته‌اند.

وی همچنین در مورد قهرمان‌های فیلم‌های سینمایی در کشور گفت: متاسفانه زمانی سینمای کشور ضد قهرمان بود و با قهرمان مشکل اساسی داشت و ستاره‌سالاری را در سینما رد می‌کرد ولی در نهایت معلوم شد که سینما ابزاری دارد که مشخص است. اول فیلمنامه، بعد کارگردان، تیم حرفه‌ای و در عین حال یک نقش اصلی که تماشاگر علاقه‌مند آن است و باید به این تعریف سینما احترام گذاشت. در حقیقت مخاطب سینما به قهرمان داستان علاقه دارد، این قهرمان‌پروری به نفع سینماست.

محسن امیر یوسفی افزود: هم سینمای تجاری و هم سینمای مستقل علاقه‌مند به استفاده از قهرمان در داستان‌ها هستند ولی سینمای مستقل در نوع خودش قهرمان پروری بهتری داشته است. در این سینما قهرمان‌هایی از بین نابازیگران انتخاب می شود و با این کار به نتایج منحصر به فردی در جذب مخاطب رسیده است. امیدوارم شرایطی به وجود آید که هر مدل سینما بتواند آزادانه به کار خود ادامه دهد تا اینکه هیچگاه گروهی در صدد حذف گروه دیگر نباشند.

محسن امیر یوسفی همچنین در انتها در مورد اکران فیلم پر چالش «آشغال‌های دوست داشتنی» گفت: هنوز این فیلم وضعیت نامعلومی دارد و سرنوشتش نامشخص است، ولی امیدوارم در آینده مشکل این فیلم نیز حل شود.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار