رییس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان مهلت ارسال آثار و برگزاری اختتامیه هشتمین دوره جشنواره فارابی از تلاش برای راه‌اندازی شبکه نخبگان علوم انسانی خبر داد.

حسین میرزایی رییس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فارابی تمام آثار شامل طرح‌های پژوهشی، رساله‌های دکتری و پایان‌نامه‌ دوره‌های کارشناسی ارشد به‌ صورت دیجیتال و از طریق سامانه الکترونیکی جشنواره دریافت می‌شوند و در این دوره قرار است به 35 برگزیده جوایزی اعطا شود. 

وی با اشاره به شروع فراخوان این جشنواره به‌ عنوان بزرگترین جشنواره علوم انسانی و اسلامی کشور از اول خردادماه 95 افزود: آثاری که استادان، دانشجویان و محققان برجسته علوم انسانی در این دوره می‌توانند شرکت کنند باید در بازه زمانی فروردین 91 تا پایان اسفند 94 تولید شده باشند. 

میرزایی اعلام کرد: مهلت ارسال آثار جشنواره تا 31 تیرماه 95 تعیین شده است.

رییس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به اختتامیه جشنواره گفت: برنامه ریزی ما این است که اختتامیه جشنواره در پایان آذر ماه سال جاری در هفته پژوهش برگزار شده و برگزیدگان معرفی شوند.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت نخبگان در داخل و خارج از کشور یادآور شد: با توجه به اینکه تاکنون ۷ دور جشنواره بین المللی فارابی برگزار شده درصدد هستیم شبکه نخبگان علوم انسانی را برای استفاده از ظرفیت آنها راه اندازی کنیم که جزییات بیشتر آن در آینده نزدیک اعلام می شود.

گفتنی است؛ این جشنواره از سوی وزارت علوم و با مشارکت آیسسکو و بنیاد ملی نخبگان برگزار می‌شود، رییس این جشنواره، وزیر علوم و دبیر آن معاون فرهنگی وزیر علوم است و دبیرخانه آن نیز در پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم مستقر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار