رییس صندوق رفاه دانشجویی گفت: تمامی خوابگاه‌های وزارت علوم به امکانات اولیه خدماتی و درمانی مجهز شدند و حدود 165 آمبولانس در مراکز مشاوره و خوابگاه‌های دانشجویی حضور دارند.

ذوالفقار یزدان مهر رییس صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به امکانات رفاهی و خدماتی درمانی خوابگاه‌های دانشجویی گفت: تمامی خوابگاههای وزارت علوم به امکانات اولیه خدماتی و درمانی مجهز شدند و در حال حاضر هیچ خوابگاهی نیست که امکانات اولیه درمانی مانند آمبولانس را نداشته باشد.

وی ادامه داد: از این رو تمامی خوابگاه‌های دانشجویی نیز آمبولانس دارند.

رییس صندوق رفاه دانشجویی بیان کرد: سال گذشته بازدیدهایی از خوابگاه ها داشتیم و با مساعدت وزیر علوم هر کدام از خوابگاهها که فاقد این امکانات بود، در حد امکان، تجهیزات را در اختیار آنها گذاشتیم.

درادامه فردین تقی زاده معاون تسهیلات دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان با اشاره به اعطای بودجه برای تعمیر و تجهیز خوابگاه‌ها از سوی صندوق رفاه دانشجویان گفت: دانشگاه‌هایی که نیاز به تعمیرات اساسی نداشته باشند می توانند این بودجه را در جهت تجهیزات امکانات جانبی از جمله تجهیزات ورزشی، بهداشتی و درمانی استفاده کنند.

وی از وجود مراکز درمانی در 242 دانشگاه سراسر کشور خبر داد و بیان کرد: 288 پزشک عمومی در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند و 165 آمبولانس، 152 دندان پزشک، 511 خدمات مشاوره‌ای و 46 مورد داروهای اولیه در مراکز مشاوره دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها وجود دارد.

تقی زاده درباره ارائه وام برای خوابگاه‌های دانشجویی اظهار داشت: طی یک سال گذشته ۱۰ هزار و ۷۴۵ نفر وام اجاره مسکن مجردی و چهار هزار و ۴۷۰ نفر وام ودیعه مسکن متاهلی در سطح کشور دریافت کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.