اصفهان؛

طنین ملکوتی آیین ملی جزخوانی قرآن در هلال منیر می‌درخشد

آیین ملی جزخوانی قرآن در ماه مبارک رمضان همزمان با شهرهای مقدس مشهد، قم، شیراز و شهر ری در حرم مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع) در شهرستان آران و بیدگل برگزارمی‌شود.

مدیر اجرایی این آستان در حاشیه آیین تجلیل از مجموعه عوامل اجرایی نخستین کنگره ملی حضرت محمد هلال بن علی (ع) در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: این آیین برای هفتمین سال متوالی است که در آستان مقدس محمد هلال بن علی(ع)، با حضور باشکوه و استقبال گرم شهروندان آران و بیدگلی اجرا و از شبکه‌های صدا وسیمای مرکز استان و رسانه ملی برای هموطنان پخش می‌شود.

سید جواد تکیه، افزود: آران و بیدگل تنها شهرستان برگزارکننده در کنار مراکز استان در سطح کشور در اجرای آیین ملی جزخوانی است.

به‌گفته‌وی، آستان مقدس محمد هلال بن علی (ع) طی سه دوره از 6 دوره برگزاری این آیین ملی رتبه نخست کشوری را به لحاظ حضور و اجرای خوب، انضباط و دعوت از قاریان برجسته کشوری را به خود اختصاص داده‌است.

مدیر اجرایی حرم حضرت محمد هلال بن علی (ع) افزود: میثم آقابیگی تهیه کننده برنامه تلوزیونی آیین ملی جزخوانی قرآن برای ضبط و پخش در شبکه‌های صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران است.

تکیه، تصریح‌کرد: امسال نیز پیش‌بینی‌ می‌شود این آیین متبرک و منور قرآنی با حضور باشکوهشهروندان آران و بیدگلی برگزارشود.

وی در ادامه برگزاری برنامه‌های دهه هلالیه به مناسبت ایام میلاد محمد هلال بن علی (ع) در نخستین شب ماه مبارک رمضان را در این آستان تاکیدکرد و گفت:هیات‌های مذهبی آران و بیدگل با شاخه‌های گل در دست به‌صورت منسجم و یکپارچه در شب میلاد از میدان امام حسن(ع) این شهرستان به طرف صحن مطهر حرکت می‌کنند.

به‌گفته‌وی، امیرالمؤمنین(ع) در روز آخر ماه شعبان و شب اول ماه مبارک رمضان سال 14 قمری در مدینه منوره برای ادای نماز مغرب به مسجد رفته بود که قنبر غلام آن حضرت، خبر ولادت این نوزاد را به مولایش داد، حضرت با شنیدن این خبر خوشحال شد و برای ادای شکر این نعمت به آسمان نگاه کرد، چون چشمش به هلال ماه رمضان افتاد، فرمود: «هذا هلال وجهه» این نوزاد رویش چون ماه است و به همین مناسبت او را محمد هلال نام گذاشت و از آن پس بود که به هلال علی شهرت یافت.

مدیر اجرایی حرم حضرت محمد هلال بن علی (ع) در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل(ره) و واقعه 15 خرداد سال 42 به‌عنوان نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران گفت: مردم شهید پرور آران و بیدگل پیشتاز و همگام با سایر شهرهای بزرگ کشور با راهپیمایی و شرکت در تجمعات، گام مهمی برای رسیدن به پیروزی انقلاب اسلامی ایران برداشتند.
تکیه، دستگیری بیش از 90 نفر از مردم آران و بیدگل در روز 15 خرداد 42 را تاکید کرد و گفت:این روز در تاریخ حماسی و انقلابی شهر آران و بیدگل به صورت ماندگار ثبت شد.

وی در پایان با تقدیر از تلاش‌های تمامی عوامل اجرایی برگزاری نخستین کنگره ملی حضرت محمد هلال بن علی(ع) طی دو سال کار مستمر علمی و ارزنده گفت: این تلاش‌ها در قالب دو اجلاسیه صبح و عصر با مراسم افتتاحیه و اختتامیه در روز پنج شنبه ۶ خرداد در قم و آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) شهرستان آران و بیدگل بروز و ظهور کرد.

به‌گفته‌وی، برگزاری کنگره ملی حضرت محمد هلال بن علی (ع) نیز برگ زرین و پر افتخار دیگری از درک و فهم مردم این خطه با تاسی از منویات مقام معظم رهبری است که در تاریخ فرهنگی مردم آن ثبت شد.

شایان ذکر است:آیین تجلیل از مجموعه عوامل اجرایی نخستین کنگره ملی حضرت محمد هلال بن علی (ع) در مجتمع فرهنگی رفاهی طلاییه کاشان با تلاوت قرآن کریم، پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی شریفیان و مدیحه سرایی مداح اهل بیت حسن هارونی، پخش کلیپ عملکرد کنگره ملی حضرت محمد هلال (ع) برگزارشد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.