گرگان؛

سیب زمینی گلستان در راه روسیه

نخستین محموله سیب زمینی تولیدی گلستان با قطار به روسیه صادر می شود.



به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،رییس انجمن سیب زمینی کاران گلستان گفت: امروز چهار واگن یخچال دار ویژه صادرات سیب زمینی از قزاقستان وارد مرز ریلی اینچه برون شد تا این محموله را حمل نماید.

رمضان مقصودلو افزود: طرفیت هر واگن یخچال دار 63 تن می باشد که در مجموع در این مرحله حدود 250 تن با چهار واگن به مقصد روسیه بارگیری و حمل می شود.

وی گفت: از طریق مرز زمینی اینچه برون نیز روزانه هفت تا هشت دستگاه کامیون به مقصد ترکمنستان و چها تا پنج کامیون به مقصد قزاقستان در مجموع به وزن 250 تن محصول سیب زمینی تولیدی این استان را حمل می کنند، اما هزینه جابجایی آن به این طریق بالاتر از حمل ریلی است.

وی ادامه داد: علاوه بر این صادرات سیب زمینی تولیدی استان گلستان از طریق آبی با بهره گیری از بندر امیر آباد مازندران نیز در حال انجام است و طی هفته گذشته برای نخستین بار 140 تن با یک فروند کشتی به مقصد روسیه بارگیری و حمل شد.

وی گفت: دومین محموله صادرات سیب زمینی از طریق بندر امیرآباد مازندران نیز با یک فروند کشتی به وزن 200 تن به مقصد روسیه در چند روز آینده صورت می گیرد.

مقصودلو گفت: برنامه ریزی برای صادرات سیب زمینی گلستان به کشورهای آسیای میانه، راه برون رفت و جلوگیری از زیان وارده به سیب زمینی کاران است.

وی افزود: با عملیاتی شدن صادرات سیب زمینی استان از طریق راه آهن ضمن حمل 60 تن محصول توسط هر واگن یخچال دار، هزینه حمل هم به یک هزار و 660 دلار کاهش می یابد.

امسال پیش بینی شده از سطح چهار هزار و 200 هکتار زیر کشت سیب زمینی در استان، 110 هزار تن محصول برداشت می شود.


انتهای پیام/الف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.