معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: امسال بالغ بر 2700 مورد از موسسات قرآنی، خانه‌های قرآن و ... توسط شهرداری حمایت می‌شوند.

حمایت شهرداری تهران از 2700  مؤسسه و خانه‌های قرآنیبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام میثم امرودی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در آیین افتتاح نمایشگاه شمیم وحی که صبح امروز( یکشنبه) در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت:‌ امسال به فضل خداوند 2700 مورد از موسسات قرآنی، خانه‌های قرآن، جلسات قرآنی شاخص محلات و جلسات قرآنی خانگی توسط شهرداری حمایت می‌شود که نسبت به سال‌های گذشته این حمایت‌ها در نمایشگاه دو برابر شده است.

وی افزود: از این 2700 مورد 500 موسسه قرآنی، 354 خانه قرآنی محلات، 500 خانه قرآن شهرداری، 500 مورد جلسات قرآنی شاخص در محلات و 1100 مورد جلسات قرآنی خانگی حمایت می‌شوند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: بالغ بر 300 هزار تا 1میلیون 300 هزار تومان در اختیار این مؤسسات برای خرید از نمایشگاه قرار می‌گیرد.

به گفته وی مجموعاً 125 غرفه‌ در این نمایشگاه تدارک دیده شده است که غرفه‌های واقع در ضلع شمالی آن مربوط به امور سخت افزاری و غرفه واقع در بخش جنوبی مربوط به امور نرم افزاری که شامل مفاهیم قرآئت، تجوید قرآنی، کتب آموزشی و غرفه‌های مخصوص عفاف و حجاب است.

حجت الاسلام امرودی تصریح کرد: همزمان با افتتاح این نمایشگاه در سطح شهر تهران 30 نمایشگاه بزرگ قرآنی در 22 منطقه و علاوه بر آن در 8 نقطه محوری تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: برنامه‌ها و طرح‌های تبلیغاتی متعددی به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده است که به وسیله سازمان زیبا سازی شهرداری اکران می‌شوند؛ در این زمان شعار غیر قرآنی نخواهیم داشت.

حجت الاسلام امرودی بیان کرد: در ایام ماه رمضان برنامه‌هایی را به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی (ع)، روز قدس، لیالی قدر و عید فطر در نظر داریم که به صورت ویژه برگزار می شوند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: در حال حاضر 354 خانه قرآن در شهر تهران، 7 دارلقرآن مرکزی در سطح مناطق داریم که 2 دارالقرآن دیگر نیز افتتاح خواهد شد.

حجت الاسلام امرودی تصریح کرد: تهیه شناسنامه قر آنی شهر تهران یکی از برنامه‌‌های مهم شهرداری است که در دستور کار ما قرار دارد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت:‌ برنامه‌های ویژه این ماه که به صورت جمعی برگزار می شوند شامل: نمایش، تئاتر، برنامه های فصل وصل است که برای علاقه‌مندان در باغ موزه دفاع مقدس اجرا می‌شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار