یاسوج ؛

راه آهن یاسوج - اقلید اقتصادی تر می شود

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: راه آهن یاسوج - اقلید در صورت اتصال به راه آهن شیراز - اهواز اقتصادی تر، مقرون به صرفه تر و پرسودتر می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ فدایی افزود: توافق های اولیه با مسئولان وزارت راه و شهرسازی در این زمینه انجام شده است.

وی بیان کرد: به دلیل محدودیت صادرات و میزان محصولات تولیدی کهگیلویه و بویراحمد راه آهن یاسوج - اقلید چندان مقرون به صرفه نیست و در صورت اتصال به راه آهن شیراز - اهواز اقتصادی تر و پرسودتر خواهد شد.

فدایی اظهار کرد: بر اساس رویکرد و سیاست وزارت راه و شهرسازی میزان سوددهی و مقرون به صرفه بودن راه آهن بار بیش از راه آهن مسافر است.

وی عنوان کرد: به همین دلیل سعی می شود که اولویت نخست راه آهن یاسوج - اقلید جابجایی بار و سپس انتقال مسافر باشد.

فدایی ابراز داشت: عملیات زیرسازی 26 کیلومتر از راه آهن یاسوج - اقلید پس از برگزاری مناقصه به پیمانکار واگذار شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد بدون اشاره به اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و افتتاح راه آهن یاسوج - اقلید، افزود: هزینه اجرای این طرح بالا بوده و به دلیل کمبود اعتبار و منابع مالی تا سالیان متمادی تکمیل و افتتاح نخواهد شد.

فدایی گفت: شاخص آسفالت راه روستایی در کهگیلویه و بویراحمد 38 درصد بوده که این میزان نسبت به میانگین کشوری پایین تر است.

وی بیان کرد: تا پایان سال 93 تنها 56 کیلومتر بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد وجود داشت در حالی که این میزان هم اکنون به 96 کیلومتر رسیده است.

فدایی اظهار کرد: اعتباری افزون بر 530 میلیارد ریال در سال 95 برای ساخت راه روستایی در کهگیلویه و بویراحمد موافقت شده اما هنوز جذب نشده است.

وی عنوان کرد: با وجود گذشت سه ماه از سال جدید هنوز هیچ مبلغی از جمله از محل ماده 180 به اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد تخصیص نیافته است.

فدایی ابراز داشت: اعتبار مصوب سال 94 جاده ملی پاتاوه - دهدشت 520 میلیارد ریال بوده که از این میزان 110 میلیارد ریال جذب شد.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد افزود: منتخب مردم شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس دهم شورای اسلامی در حال پیگیری های لازم برای تکمیل و افتتاح این طرح ملی است.

فدایی گفت: تاکنون افزون بر 190 میلیارد ریال یارانه برای پنج هزار و 240 واحد مسکن مهر کهگیلویه و بویراحمد جذب شده اما به دلیل وجود برخی مشکلات از جمله پرداخت نشدن کامل سهم آورده متقاضیان تعدادی از آنها در نقاط مختلف استان تکمیل و واگذار نشده است.

وی بیان کرد: مسائل و مشکلات حوزه راه و مسکن مهر کهگیلویه و بویراحمد با جدیت از سوی مسئولان اداره کل راه و شهرسازی استان پیگیری می شود و هیچگونه کوتاهی در این زمینه نخواهد شد.

فدایی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، اظهار کرد: در صورت اجرا و تحقق کامل آن بخش عمده ای از مشکلات اقتصادی و کمبود اعتبار کشور برطرف می شود.

وی عنوان کرد: برخی تنگ نظری ها در کهگیلویه و بویراحمد موجب پیشرفت نکردن این استان شده و تا زمانی که چنین موضوعی حل نشود استان از توسعه نیافتگی خارج نمی شود و امور عمرانی چندانی نیز در آن اجرا نخواهد شد.

انتهای پیام /ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.