مدیر کل امور اوقاف خراسان رضوی در جمع زائران زیارت اولی چهار استان کشور به تشریح آداب زیارت و عوامل موثر بر کیفیت آن پرداخت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام گنابادی نژاد در اجتماع عظیم زائران زیارت اولی استان های فارس، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد و لرستان که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، افزود: این یک توفیق الهی است که بتوانیم به زیارت علی بن موسی الرضا علیه السلام بیایم، چرا که رسول الله می فرمایند کسی که به زیات علی بن موسی الرضا(ع) بیاید، بهشت بر او واجب و جهنم بر او حرام می شود.

وی با بیان ویژگی های زیارت حضرت رضا علیه السلام، گفت: کسی که قصد زیارت می کند، باید با ایمان به حرم بیاید و پیامبر و معاد را قبول داشته و زیارت اش با معرفت باشد.

مدیر کل امور اوقاف و خیریه خراسان رضوی گفت: منظور از زیارت با معرفت این است که بدانیم به زیارت چه کسی آمده ایم و بدانیم اینجا محل دفن پاره تن فاطمه زهرا سلام الله علیها است، خدا نکند ما را بازارها و کاشی های حرم به خود جلب کند و فراموش کنیم به کجا آمده ایم.

وی دومین وی‍‍ژگی آداب زیارت را زنده بودن حضرت دانست و گفت: باید به این نکته توجه کنیم که امام رضا علیه السلام روزی دهنده بوده و کسانی که به حرم مشرف می شوند تمامی روزی شان به دست خود حضرت رضا(ع) است.

وی بیان کرد: علت اینکه افرادی به زیارت حضرت رضا علیه السلام می آیند، اما متحول نمی شوند و دست خالی برمی گردند این است که حجاب بین آن ها و امام رضا(ع) قرار گرفته و آن حجاب معصیت هایی است که سبب فاصله بین ما و حضرت رضا(ع) شده است.

حجت الاسلام گنابادی نژاد تصریح کرد: در زیارت علی بن موسی الرضا(ع) اگر ما یقین بدانیم حضرت رضا(ع) به ما بسیار دلسوزتر و علاقه مندتر نسبت به خودمان هستند، کارهایمان سریعتر پیش می رود.

وی به دعای حضرت رضا علیه السلام برای شیعیان اشاره کرد و افزود: یکی از دوستداران علی بن موسی الرضا خدمت ایشان مشرف می شود و می گوید آقا جان برای من دعا کنید، حضرت در جواب می فرمایند ما همیشه برای شما دعا می کنیم؛ به عبارت دیگر در زمانی که ما نخواسته ایم برای ما دعا می کنند، حال اگر ما در کنار مضجع شریف از خود حضرت بخواهیم به طور قطع خود حضرت رضا علیه السلام دین و دنیا و آخرت ما را بیمه می کنند.

146 زائر از استان های فارس، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد و لرستان به همت موسسه «دیدار» که از طریق کمک های مردمی مردم مشهد اداره می شود، برای اولین بار به حرم رضوی مشرف شدند.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.