نبیل العربی: غربی‌ها سعی دارند طرح «صلح عربی» را واژگون کنند

دبیر کل اتحادیه عرب اعلام کرد در «نشست صلح» پاریس، طرف آمریکایی مانع از صدور بیانیه‌ای قوی درباره نزاع فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ دبیر کل اتحادیه عرب در گفتگویی اختصاصی با روزنامه الشرق الاوسط  اعلام کرد طرف آمریکایی مانع از صدور بیانیه ای قوی تر در نشست پاریس در خصوص نزاع فلسطینیان و رژیم صهیونیستی شد.

دبیر کل اتحادیه عرب گفت: طرف آمریکایی مانع از صدور بیانیه ای قوی تر در نشست پاریس در خصوص نزاع فلسطینیان و رژیم صهیونیستی شد.

به نوشته این روزنامه، نبیل العربی گفت طرف آمریکایی صدور بیانیه ای قویتر را در نشست پاریس متوقف کرد.  

وی گفت: ما نیازمند کنفرانسی اجرایی هستیم نه آنکه نشستهایی که صرفا به صدور بیانیه ها اکتفا کنند.  

العربی با صراحت دیپلماتیک از وقایع داخل این نشست از جمله ایفای نقش جان کری، وزیر خارجه آمریکا، برای  جلوگیری از ارائه پیشنهادهای قوی تر  از سوی شرکت کنندگان در این نشست  پرده برداشت در حالیکه بیانیه پایانی می توانست اجرای این پیشنهادها را  تضمین کند. 

وی تاکید کرد واشینگتن و برخی پایتخت‌های اروپایی قصد دارند طرح و ابتکار صلح عربی را واژگون کنند به این معنا که ترتیبات مورد نظر در اقداماتی را که اسرائیل باید انجام دهدف برهم زنند و کشورهای عربی را به برداشتن گامهای اولیه به منظور تشویق اسرائیل به سوی راه حل، وادار کنند و این چیزی است که طرف عربی آنرا رد کرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار