برای نخستین بار در شرکت ملی گاز ایران، سامانه ' مدیریت یکپارچه دستگاه ها و نیروهای نشت یاب ' در شرکت گاز استان اصفهان راه اندازی و بهره برداری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان اعلام کرد: با استفاده از این سامانه اعمال نظارت دقیق و آنلاین بر فعالیت بازرسان کنترل نشت و دستگاه های نشت یابی، ارسال اطلاعات دستگاه های نشت یاب به صورت آنلاین به سرور مرکزی، ارسال هشدار به واحدهای ذیربط در صورت اعلام نشتی درجه یک و مشاهده مسیر حرکت نشت یاب ها امکان پذیر می شود.
مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان در این باره گفت: تهیه انواع گزارش مدیریتی از عملکرد نشت یابی و بایگانی الکترونیکی اطلاعات، تجمیع اطلاعات در یک پایگاه داده ( Database ) مرکزی، مستند سازی گزارش ها و افزایش بهره وری با سرعت و کیفیت بالا نیز از طریق این سامانه انجام می شود.
سید مصطفی علوی افزود: با نصب سیستم ردیاب روی دستگاه های نشت یابی، مشخصات کامل نشت یاب ها و داده های ثبت شده در سیستم مانند نشت های هوایی و زمینی، موارد نا ایمن همراه با فیلم و عکس، درجه نشت های مشخص شده، نوع شبکه، سایز شبکه و فشار شبکه بصورت بر خط (آنلاین) در اختیار مدیر سیستم قرار می گیرد.
وی با اشاره به اینکه روزانه 32 نفر از شبکه های گازدار و شش نفر در ایستگاه های گازرسانی سطح استان، عملیات بازرسی و کنترل نشت را بر عهده دارند، اظهار کرد: هریک از این افراد روزانه پنج کیلومتر از شبکه گاز را به صورت پیمایشی مورد گازسنجی و نشت یابی قرار می دهند.
علوی گفت: سالانه یک بار کل شبکه گاز سطح استان و یک بار نیز همه ایستگاه های گاز رسانی موجود در سطح استان نشت یابی می شود.
استان اصفهان دارای بیش از 30 هزار کیلومتر شبکه رو و زیر زمینی گازدار و بیش از دو هزار و 300 ایستگاه مختلف گاز رسانی است.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.