فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت: تمامی محصولات صادراتی از گمرک مرزی شهرستان بیله‌سوار استانداردسازی شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ آرام حلیم در جلسه بررسی موانع و راهکارهای توسعه صادراتی شهرستان بیله‌سوار اظهار داشت: استقرار پنجره واحد تجاری اتاق بازرگانی از طریق اداره صنعت، معدن و پایانه مرزی و گمرک بیله‌سوار باید پیگیری شود.

حلیم با اشاره به اینکه4 تعاونی مرزنشینان با 34 هزار اعضا در شهرستان وجود دارد که مشمول تسهیلات مبادلات مرزی هستند گفت: یکی از مشکلات این مرزنشینان نبود سرمایه در گردش کافی برای مبادلات مرزی است و پیگیری‌هایی انجام می‌شود تا صدور کارت مرزنشینی برای ساکنان مرکز شهرستان هم انجام شود.

فرماندار بیله سوار بیان کرد: رویکرد دولت یازدهم برای رونق اقتصادی، بهره‌گیری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل هر شهرستان است که این امر سبب می‌شود تا هدف‌گذاری در صادرات غیرنفتی به نتیجه مطلوب ختم شود.

حلیم با اشاره به برش‌های شهرستانی طرح‌های ملی اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود در سطح شهرستان بیله‌سوار از جمله در بخش‌های کشاورزی و توسعه محصولات گلخانه‌ای و صیفی‌جات و باغات در راستای صادرات، گردشگری و خدمات، تقویت فضای کسب و کار، رفع معضلات واحدهای تولیدی نیمه فعال و راکد و توسعه اقتصاد دانش بنیان مبتنی بر فناوری‌های نوین و توریسم درمانی از اولویت‌های شهرستان در راستای اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.