رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل گفت: کشت طرح‌های تحقیقاتی دانه‌های روغنی در اردبیل آغاز شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ حسین کربلائی خیاوی در جلسه بررسی کشت سویا در اردبیل اظهار داشت: عملیات کشت ارقام مختلف سویا به منظور تولید و تکثیر هسته‌های اولیه بذری در اراضی زراعی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل آغاز شد.

وی افزود: کشت به صورت بهاره و ارقام مورد کشت شامل ویلیامز، L17، زان، کوثر، M9 و سامان بوده که در سطحی بالغ بر 20 هکتار انواع بذور الیت و حدود 25 هکتار بذر مادری سویا با استفاده از الگوی جدید کشت دو ردیف روی پشته انجام شد.

کربلائی تصریح کرد: رقم جدید کوثر که با همکاری این مرکز اخیرا معرفی شده برای کشت‌های با تاخیر در منطقه مغان مناسب بوده و زراعان که به هر علت نتوانند به موقع اقدام به کشت کنند با توجه به زودرس بودن این رقم را کشت و تولید می‌کنند.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل گفت: این ارقام با منطقه سازگار بوده و در صورت رعایت مسائل به زراعی و فنی می‌توانند محصول خوبی تولید کنند که بدیهی است کشت ارقام دیررس با توجه به این که برداشت با بارش های پاییزی مواجه می‌شود مناسب نیست و سویا علاوه بر این که در دشت مغان محصول خوبی تولید می‌کند در افزایش محصول بعدی به واسطه تثبیت ازت نقش مهم و موثری دارد.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، آغاز ، کشت ، دانه های ، روغنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.