معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی گفت: اردیبهشت امسال 27 جواز تاسیس جدید در استان آذربایجان غربی صادر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه معصوم علی اکبری با اشاره به عمده فعالیت ها و عملکرد معاونت امور صنایع در اردیبهشت ماه اظهار داشت: در این باره 27 جواز تاسیس با سرمایه گذاری 884 هزار و 561 میلیون ریال و اشتغال 622 نفر صادر شد.

وی افزود: علاوه بر آن 16 پروانه بهره برداری با اشتغال 100 و شش پروانه طراحی مونتاژ آسانسور با اشتغال 24 نفر نیز صادر شده است.

علی اکبری از تشکیل دو جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با 11 مصوبه و ابلاغ به اعضای کارگروه خبر داد و گفت: از سوی دیگر 6 جلسه کمیته کارشناسی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید نیز در اردیبهشت ماه برگزار شد.

به گفته معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی، صدور تعداد سه فقره معافیت گمرکی و مجوز ورود ماشین آلات و تجهیزات و معافیت گمرکی ورود لوازم، قطعات و مواد اولیه مصرفی مورد نیاز واحدهای صنعتی موضوع ماده 119 قانون امور گمرکی و نیز بررسی مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی صنعتی در این بازه زمانی صورت گرفت.

علی اکبری بیان کرد: بررسی و اطلاع رسانی بخشنامه وزارت متبوع در خصوص تسهیلات ارزی یوزانس تخصیصی مرحله اول به میزان 18 میلیون دلار به استان و شناسائی 42 واحد جهت تکمیل مدارک نیز انجام شد.

معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی گفت: بازدید از تعداد 16 واحد تولیدی راکد، نیمه فعال و بالای 60% پیشرفت فیزیکی در راستای اجرای طرح پالایش، شناسایی و فعال سازی واحدهای راکد و نیمه فعال در اردیبهشت ماه نیز صورت پذیرفت.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.