طرح آمارگيری از كارگاه‌های صنعتی از یکم تير ماه لغايت دهم مهرماه به مدت 103 روز به طور همزمان در سراسر كشور انجام می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،بر اساس اعلام سایت آمار، در این طرح كارشناسان آمارگیر با مراجعه به حدود 18000 كارگاه صنعتی 10 نفر كاركن و بیش‌تر، اطلاعات تفصیلی موردنظر را در قالب پرسشنامه طرح، جمع‌آوری خواهند كرد.

سمینار آموزشی – توجیهی این طرح آمارگیری از یازدهم خرداد ماه 1395 به مدت 2 روز با حضور كارشناسان مسئول اجرای طرح از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها و با هدف ارتقاء سطح دانش آن‌ها در راستای بهبود كیفیت داده‌های صنعتی، در مركز آمار ایران برگزار شد.

گفتنی است بخش صنعت در برنامه‌های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی كشور به عنوان تأمین كننده بسیاری از نیازهای برنامه توسعه، جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است.

 به منظور شناخت ساختار صنعتی كشور و اتخاذ سیاست‌های توسعه صنعتی مناسب، طرح آمارگیری از كارگاه‌های صنعتی كشور از سال 1351 به عنوان یكی از برنامه‌های جاری مركز در دستور كار قرار گرفت و همه ساله (به جز سال‌های 1356 و 1357) به مورد اجرا درآمده و نتایج آن در اختیار سیاست گذاران ، برنامه ریزان و پژوهشگران قرار گرفته است.

لازم به ذكر است برای محاسبه‌ رشد اقتصادی کشور از رشد صنعت استفاده می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار