هنرمندان بوشهری در یک سال گذشته 175 نمایش اجرا کرده‌اند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر گفت: بوشهر به لحاظ تولید آثار نمایشی، اجرای عمومی، استقبال مخاطبان از تئاتر،گروه های ثبت شده تئاتری، پژوهش‌، حضور در جشنواره‌های متعدد ملی و بین المللی، انتشار کتب تخصصی تئاتر، برگزاری چشنواره‌های شاخص تئاتر در گستره ملی مانند تئاتر فجر، تئاتر بسیج و دفاع مقدس به عنوان استان برتر و فعال در حوزه تئاتر به شمار می رود .

 جهانشیر یار احمدی با بیان این‌که بیشتر نمایش های تولید شده استان در زمینه اجتماعی است، افزود: نمایش‎ها در زمینه‌های مختلف اجتماعی به ویژه طنز اجتماعی با محوریت فرهنگ بومی محلی استان تولید می‌شود.

 وی با اشاره به این‌که در سال گذشته 175 نمایش در استان بوشهر تولید شده ،گفت: این نمایش‌ها 720 اجرای عمومی داشته است. یار احمدی اجرای سه نمایش صحنه ای، حضور دو پژوهشگر بوشهری وتقدیر از ایرج صغیری نمایش نامه نویس و کارگردان بوشهری در جشنواره بین المللی تئاتر فجر را از نشانه‌های حضور پررنگ و فعال استان بوشهر در عرصه تئاتر کشور عنوان کرد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر با بیان این‌که امسال تئاتر استان تمرکز ویژه ای بر آموزش و اجرای عمومی دارد، ادامه داد: در این زمینه شروع خوبی داشته‌ایم و تا کنون 50 نمایش برای شرکت در جشنواره تئاتر استانی درخواست داده‌اند .

وی ادامه داد: با توجه به شرایط آب و هوایی استان تعداد نمایش ها در نیمه دوم سال افزاش می یابد .

یاراحمدی همچنین با بیان این‌که اکنون دو هزار نفر در استان در حوزه تئاتر فعالیت می کنند، افزود: این تعداد در 31 گروه ثبت شده فعالیت می‌کنند که از این نظر جزء استان‌های برتر هستیم. رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر مهم‌ترین مشکل تئاتر استان را مشکلات مالی عنوان کرد.


انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.