قره‌شیخ‌لو گفت: امسال بودجه 9 میلیارد تومانی برای سازمان دارالقرآن کریم درنظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛مهدی قره‌شیخ‌لو، رئیس سازمان دارالقرآن کریم در نشست خبری تشریح برنامه های این سازمان در سال 95 که بعدازظهر امروز هفدهم خرداد برگزار شد، اظهار داشت: ارائه لایحه بودجه سال 95 با تأخیر انجام شد و ما نیز به این جهت برنامه های سازمان دارالقرآن را با تأخیر نسبت به سالهای قبل اعلام می‌کنیم.

قره شیخلو گفت: برنامه‌های سازمان دارالقرآن در سال 95 شامل 10 سر‌فصل و حدود 60 برنامه بوده که انجام آن‌ها منوط به تأمین اعتبارات مربوطه است. متأسفانه هر ساله شاهد کسر بودجه هستیم و این امر باعث می‌شود برخی برنامه‌های ما اجرایی نشده یا از حجم آن کاسته بشود.

وی افزود: سال 94 نیز همین مشکل را داشتیم و فقط 53 درصد اعتبار به ما تعلق گرفت، اما با صرفه‌جویی و تحولات بیرون از سازمان بیش از 80 درصد از بنا‌های ما اجرایی شد. امیدوارم امسال به بودجه ما بیشتر شود تا بتوانیم کارهای بیشتری را ارائه دهیم.

رئیس سازمان دارالقرآن کریم تصریح کرد: فعالیت‌های آموزشی و پرورشی، تدوین و طراحی دوره‌های قرآن با محوریت سبک زندگی قرآنی، کارگاه‌های آموزشی زندگی و مهارت‌های قرآنی، نگاه به استعدادهای ویژه در سطح استان‌ها، حمایت و راه‌اندازی از جلسات و حلقه‌های تفسیر قرآن، اعزام 60 مفسر قرآن از قم به سراسر استان‌ها برای برگزاری جلسات تفسیر، طرح پایش سواد قرآنی در استان تهران و حمایت از تهیه و تولید محصولات قرآنی از مهمترین برنامه های دارالقرآن در سال 95 است.

وی ادامه داد: در راستای حمایت از طرح های قرآنی در فضای مجازی حدود هزار نفر تحت آموزش قرار می‌گیرند و در بخش تخصصی 20 هزار نفر را مورد آموزش قرار خواهیم داد.

قره شیخلو خاطرنشان کرد: برگزاری همایش تخصصی حافظان قرآن با حضور حافظان سراسر کشور، تهیه گزارش جامع و تحلیلی از 10 سال آزمون‌های برگزار شده در بخش حافظین‌ قرآن و نظارت بر چاپ و نشر و تصحیح 15 هزار جزء قرآن از دیگر برنامه های سازمان در سال جاری است.

قره‌شیخ‌لو در بخش پایانی صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: امسال مسئولیت کمیته مراسم و محافل را نداریم، از طرفی بودجه 9 میلیارد تومانی برای سازمان ما در نظر گرفته شده که قرار است با این مبلغ تمام برنامه‌های خود را پوشش دهیم.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: قرآن ، عترت ، سال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار