استاندار گیلان در جمع اعضای ستاد بزرگداشت آیت الله امینیان درخواست تشکیل مؤسسه‌ی تنظیم و نشر آثار وی شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت ،  دکتر نجفی استاندار گیلان گفت :آستانه‌اشرفیه مهد پرورش علمای بزرگ است که بسیاری از علما، روحانیون و انقلابیون گیلان مدیون شخصیت والای این روحانی برجسته هستند.

محمدعلی نجفی در جمع اعضای ستاد بزرگداشت آیت‌الله امینیان بابیان اینکه متانت و صداقت در گفتار و کردار موجب انس و الفت عمیق مردم با این روحانی محبوب شده بود اظهار داشت: بسیاری از علما، روحانیون و انقلابیون گیلان مدیون شخصیت والای این روحانی برجسته هستند که نقش مؤثری در کنار دیگر بزرگان گیلان در حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی به‌ویژه در دوران مبارزات علیه رژیم پهلوی داشت.
 
استاندار گیلان با اشاره به سوابق چهار دوره نمایندگی خبرگان رهبری و امامت جمعه‌ی آستانه‌اشرفیه گفت: این روحانی مبارز در طول حیات پربرکتش کوشش بسیاری در ترویج اندیشه‌های والای امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب داشت.

نجفی با اشاره به اندیشه‌ی والای آیت‌الله امینیان و سوابق علمی، فقهی و اجرایی وی گفت: وزانت علمی و شخصیتی آیت‌الله امینیان در جایگاه‌های مختلف ازجمله نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه گیلان مثال‌زدنی و الگو است.

وی همچنین از دانشگاه گیلان خواست برنامه‌ای وزین برای بزرگداشت شخصیت علمی و فقهی آیت‌الله امینیان در رشت برگزار کند و تشکیل مؤسسه‌ی تنظیم و نشر آثار وی را خواستار شد.

نجفی بابیان اینکه آستانه‌اشرفیه مهد پرورش علمای بزرگی همچون حضرات آیات امینیان، شیخ حسین وحید آستانه و دکتر ضیایی است گفت: قطعاً معرفی هر چه بیشتر ابعاد شخصیتی این بزرگواران به جوانان گیلان، علی‌الخصوص آستانه‌اشرفیه به آن‌ها کمک می‌کند تا ریشه‌های غنی فرهنگی جامعه‌ی خویش را بشناسند.

وی با مرور خاطرات شیرین و برخوردهای مؤدبانه‌ی آیت‌الله امینیان با مردم گفت: متانت و صداقت در گفتار و کردار موجب انس و الفت عمیق مردم با این روحانی محبوب شده بود.

در این نشست همچنین امام‌جمعه و فرماندار شهرستان آستانه‌اشرفیه به ارائه‌ گزارشی از روند آماده‌سازی مراسم بزرگداشت یاد و خاطره‌ی آیت‌الله. امینیان پرداختند.

گفتنی است نخستین سالگرد آیت‌الله امینیان پنج‌شنبه بیستم خرداد از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در حرم مطهر آقا سید جلال‌الدین اشرف برگزار می‌شود.
 
آیت‌الله امینیان عضو فقید مجلس خبرگان رهبری و امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه بیستم خرداد ۱۳۹۴ در سن ۸۹ سالگی پس از سال‌ها تحمل رنج بیماری براثر کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت.

در پی درگذشت روحانی عالی‌قدر مرحوم آیت‌الله امینیان، رهبر معظم انقلاب اسلامی، سران قوا و بسیاری از شخصیت‌های کشوری، لشکری، حوزوی و علمی پیام تسلیت صادر کردند.

ایشان از سال ۱۳۶۳، امامت جمعه شهرستان آستانه‌اشرفیه را بر عهده داشته است.

آیت‌الله امینیان همچنین چهار دوره، به‌عنوان یکی از نمایندگان مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری بوده است.

مسئولیت دادگاه انقلاب با حکم حضرت امام (ره)، نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه گیلان به مدت حدود ۱۴ سال، بانی و مدیریت حوزه علمیه جلالیه در آستانه‌اشرفیه و نیز بانی حوزه علمیه اهل‌بیت (ع) این شهرستان ازجمله مسئولیت‌های سیاسی و فرهنگی آیت‌الله محمدعلی امینیان بوده است.

آیت‌الله امینیان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای اعتلای اسلام، انقلاب و نظام از هیچ تلاشی فروگذار نکرد و در این راه با تقدیم فرزند شهیدش محمدتقی امینیان دینش را به انقلاب و نظام ادا کرد.

از وی آثاری نظیر مبانی اخلاق اسلامی، مبانی فلسفه اسلامی، از اسلام تا ارتداد و قره العین در نماز منتشر شده است.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.