دقایقی پیش صورت گرفت؛

امضا تفاهم نامه همکاری وزارت دادگستری و سازمان سینمایی

وزارت دادگستری و سازمان سینمایی تفاهم نامه همکاری در جهت تحقق حقوق شهروندی امضا کردند.

امضا تفاهم نامه همکاری وزارت دادگستری و سازمان سینمایی
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دقایقی پیش وزارت دادگستری و سازمان سینمایی کشور تفاهم نامه ای در جهت حفظ حقوق شهروندی امضا کردند.

در این تفاهم نامه آمده است؛به منظور بسط توسعه همکاری های علمی ،آموزشی ،پژوهشی و اجرایی و استفاده از ظرفیت ها و توانمدی های طرفین این تفاهم نامه بین معاونت حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری به نمایندگی محمود عباسی و امور سمعی و بصری سازمان سینمایی به نمایندگی حجت الله ایوبی امضا شد.

طبق این تفاهم نامه، همکاری و مشارکت برای ارائه راهکارهای مناسب به منظور تحقق حقوق شهروندی و حقوق بشر از طریق تولید و عرضه آثار سینمایی و استفاده از ظرفیت رویدادها و جشنواره های سینمایی معتبر و ایجاد بخش ها وجایزه های ابتکاری برای افزایش حمایت های حقوق بشر و حقوق شهروندی بین وزارت دادگستری و سازمان سینمایی برقرار می شود.
محمود عباسی معاون حقوقی و امور بین الملل وزارت دادگستری در رابطه با این تفاهم نامه بیان داشت: با توجه به وظایف وزارت دادگستری در آموزش حقوق شهروندی و ایجاد بستر های لازم در دستگاه های اجرایی در نظر داریم تفاهم نامه های همکاری با دستگاه های مختلف را به امضا برسانیم.

وی افزود : در این راستا تفاهم نامه همکاری با سازمان سینمایی کشور به امضا رسید که در یکی از بند های این تفاهم نامه به برگزاری جشنواره های سینمایی با موضوع حقوق شهروندی اشاره شده است که گامی در جهت تحقق حقوق شهروندی است.
حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی بعد از امضا تفاهم نامه بیان داشت: وزارت دادگستری کمک موثری در بخش حقوق شهروندی و مالکیت معنوی به سازمان سینمایی دارد  و می تواند برای دفاع از حقوق شهروندی از ظرفیت های سازمان سینمایی نیز استفاده کند .
وی افزود: جامعه سینمایی مشکلاتی از جمله حقوق معنوی و دفاع از حقوق آفرینندگان آثار دارد که با این تفاهم نامه امیداواریم به انها دست یابیم.

رئیس سازمان سینمایی کشور در خصوص تعداد پرونده های بازیگران و عوامل سینمای کشور در قه قضاییه گفت: در این رابطه اطلاعی ندارم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار