مسوولان در اتاق تجارت وصنایع کشور از افزايش روز افزون چالش ها در برابر وضعيت سرمايه گذاری دركشور ابراز نگرانی می كنند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،خان جان الکوزی معاون هیات عامل اتاق تجارت و صنایع گفت با گسترش روز افزون ناامنی ها، نبود امكانات برای سرمايه گزاری، عدم موجودیت ماركیت برای اموال تجارتی، از مواردی است که باعث عدم سرمایه گذاری در کشور شده است.

آقای الکوزی به صراحت عنوان کرد با کاهش یافتن کمک های جامعه جهانی به این کشور، وضعیت زندگی مردم رو به خرابی گرایید و حکومت خود به تنهایی نتوانست تا زیربناها را برای بهتر شدن وضعیت اقتصادی در کشور، فعال کند.

این مسوول اتاق تجارت و صنایع خاطرنشان کرد، با آن که وضعیت سرمایه گذاری ها از آغاز حکومت وحدت ملی با چالش ها مواجه شده بود اما با گذشت بیش از دو سال، هنوزهم این وضعیت بهبود نیافته و میزان سرمایه گذاری ها، به ۳۶ درصد کاهش یافته است.

آقای الکوزی همچنان گفت که تمامی بازرگانان افغان متکی به کشورهای همسایه به ویژه چین هستند و از همین رو، کالاهای تجارتی از کشور چین وارد مارکیت های افغانستان می شود.

اما هنوزهم حکومت افغانستان امید های اقتصادی را از دست نداده و تلاش دارد تا به خودکفایی اقتصادی لازم دست یابد که می توان آغاز به کار پروژه کاسایک هزار، بندرتجارتی چابهار و بند سلما را به عنوان نمونه های بارز آن عنوان کرد.
انتهای پیام/
برچسب ها: افغانستان ، اتاق ، تجارت ، صنایع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.