سرپرست معاونت نظارت و اعمال مقررات رگولاتوري گفت: از ميان مراجعه‌كنندگان به سامانه استعلام تعداد خطوط مشتركين تلفن سيار، ۵۴۹ هزار و ۶۶۱ نفر تعداد سيم‌كارت‌هاي متعلق به خود را شناسایی کرده اند.

تکلیف سیم کارت نیم میلیون مشترک مشخص شدبه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرپرست معاونت نظارت و اعمال مقررات رگولاتوري اعلام كرد: از زمان راه‌اندازي سامانه استعلام تعداد خطوط مشتركين تلفن سيار، ۹۴۸ هزار و ۷۲۰ نفر مشترك تلفن همراه به اين سامانه مراجعه كرده‌اند.

حسين فلاح جوشقاني افزود: از ميان مراجعه‌كنندگان ۵۴۹ هزار و ۶۶۱ نفر تعداد سيم‌كارت‌هاي متعلق به خود را استعلام كرده‌اند كه ۳۶۰ هزار و ۲۹ استعلام پاسخ داده شده و ۱۷۲ هزار و ۲۰۸ استعلام به دليل مغايرت كد ملي ارائه شده با شماره تلفن همراه ثبت شده رد شده است.

وي با اشاره به اينكه سامانه استعلام تعداد خطوط مشتركين تلفن سيار به منظور ساماندهي سيم‌كارتهاي با هويت نامشخص راه‌اندازي شده است، گفت: از آنجا كه پيامدها و مسئوليتهاي ناشي از سوء استفاده از سيم‌كارت صرفاً به عهده استفاده‌كننده از سيم‌كارت نبوده، بلكه بر عهده مشتركي است كه سيم‌كارت به نام وي ثبت شده است، مشتركين مي‌توانند با مراجعه به پورتال سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئي به آدرس www.cra.ir در بخش خدمات الكترونيك و يا در آدرس اينترنتي mobilecount.cra.ir به اين سامانه مراجعه كرده و از تعداد سيم‌كارتهائي كه با كد ملي آنان ثبت شده، مطلع شوند.

فلاح افزود: مشتركين تلفن همراه هر كدام از اپراتورها بايد كد ملي و شماره تلفن همراه خود را در اين سامانه وارد كنند. پس از ثبت اطلاعات درخواستي در سامانه، پيامكي براي مشتركان ارسال مي‌شود كه تعداد سيم‌كارتهاي ثبت شده با كد ملي متقاضي در  هر اپراتور تلفن همراه در اين پيامك درج شده است.

سرپرست معاونت نظارت و اعمال مقررات رگولاتوري درباره نحوه تعيين وضعيت سيم‌كارتهائي كه ممكن است بدون اطلاع مشترك به نام وي ثبت شده باشد اظهار كرد: اين دسته از مشتركان براي پيگيري وضعيت سيم‌كارتهاي ثبت شده به نام آنان، براي غيرفعال كردن و يا تعيين تكليف آن بايد به دفاتر امور مشتركين اپراتور مورد نظر مراجعه كنند.

فلاح با اشاره به اينكه غيرفعال كردن خطوطي كه بدون اطلاع مشترك به نام وي ثبت شده، رايگان است، تصريح كرد: اگر درصورت مراجعه مشتركين به دفاتر امور مشتركين اپراتورها، هزينه‌اي بابت اين خدمت مطالبه شود، مشتركين مي‌توانند با تماس و يا مراجعه به سامانه پاسخگوئي به شكايات (۱۹۵)، موضوع را به سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئي منعكس كنند.

وي افزود: همچنين مشتركان درصورت بروز مشكل در حين استفاده از سامانه مي‌توانند موارد مورد نظر و يا سوالات خود را به پست الكترونيكيmobilecount@cra.ir ارسال كرده و راهنمائي و پاسخ لازم را دريافت كنند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.