رئیس فدراسیون بسکتبال در استان قم عنوان کرد: از دست رفتن سهمیه ایران برای حضور در المپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل نتیجه یک غفلت بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛محمود مشحون به عنوان رئیس مجمع انتخابات هیأت بسکتبال استان قم در سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از حسن نادری و محمد حاج اسماعیلی رئیس و سرپرست اسبق هیئت بسکتبال استن قم اظهار کرد: از تمامی مدیران قبلی تشکر می‌کنم که همگی برای تحول در بسکتبال قم زحمت کشیده‌اند، اما در استان قم موقعیت‌هایی فراهم شد که عدم همبستگی موجب از دست رفتن آن موقعیت‌ها بود و هیئت جدید باید برای تحول در بسکتبال قم تلاش خود را دو چندان کند.
وی تصریح کرد: اگر امروز مدیرکل ورزش و جوانان استان قم می‌گوید آمار ورزشکاران در بخش بسکتبال مناسب نیست، ما باید پاسخگو باشیم، امروز افتخار والیبال را نباید به المپیکی شدن آن دانست، امروزه نباید از کنار آنچه که در جهان اتفاق می‌افتد و پرچم ایران به اهتزاز در می‌آید ساده عبور کرد، بلکه همه آنها به دست توانمند همه شما تحقق می‌یابد.
رئیس فدراسیون بسکتبال ایران خاطرنشان کرد: واقعا حیف استان و شهری به مانند قم است که تنها یک ساعت با مرکز فاصله دارد و تیم بسکتبال دانشگاهی و دانش‌آموزی قدرتمند نداشته باشد، قبلا استان قم تیمی داشته که در آن جای بازیکنان بومی خالی بود و امروز باید اقدامی صورت بگیرد که این ضعف‌ها رفع شود.
مشحون عنوان کرد: 14 سال پیش که مسؤولیت فدراسیون بسکتبال را در اختیار گرفتیم، در غرب آسیا جایگاهی نداشتیم اما امروز بالای 50 مدال طلا، هفت نقره و 6 برنز حاصل دسترنج بسکتبال کشور بوده است، ضمن اینکه بدون حضور جواد داوری، حامد آفاق، مهدی کامرانی، صمد نیکخواه بهرامی و یکی دو ستاره دیگر قهرمان غرب آسیا می‌شویم و این موفقیت بی‌دلیل به دست نیامده است.
وی یاد آور شد: 13 سال آقای بسکتبال آسیا بودیم اما سال گذشته بازی را به فیلیپین بی‌جهت واگذار کردیم و زورمان به چین نرسید، در حالی که چین را همان چین قبلی می‌دیدیم اما آنها کار کرده بودند و به واسطه کارشان 6 بازیکن بالای 2 متر و 15 سانتیمتر داشتند.
رئیس فدراسیون بسکتبال با بیان اینکه ما غفلت کردیم و المپیک را از دست دادیم، تصریح کرد: چه چیزی جز همت تمام شما می‌تواند این مهم را جبران کند؟ نباید بگوییم قمی که یک سالن بیشتر ندارد چطور پیشرفت کند؟ مدیر نباید انتظار داشته باشد که همه چیز به صورت آماده برای وی مهیا باشد.
وی تأکید کرد: ما در گذشته همین چین را با تیم‌های استانی خود با 30 اختلاف می‌بردیم اما ببینید به کجا رسیده‌اند، قبل از انقلاب، کشتی، وزنه‌برداری و فوتبال و تا حدی دو و میدانی افتخارات ورزش کشور بوده‌اند اما امروز در هر رشته‌ای اعزام داریم با دست پر بر می‌گردیم و این به همت تمام اهالی ورزش است.
مشحون تصریح کرد: توانایی جوانان قم بیش از این است و امیدوارم شرایطی ایجاد شود که علاقه‌مندان بسکتبال قم پرتلاش‌تر باشند و موقعیت بهتری برای بسکتبال قم مهیا شود، در آینده میزبان دو رویداد بین‌المللی بسکتبال هستیم که 6 میلیارد تومان هزینه دارد و الان که اینجا نشسته‌ام یک میلیون تومان آن را هم نداریم اما از این سد هم عبور خواهیم کرد، زیرا برای توسعه بسکتبال آنقدر که تعهد، عشق و تلاش لازم دارد به پول نیازی نیست.
برچسب ها: قم ، بسکتبال ، المپیک ریو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار