تیم بسکتبال با ویلچر جانبازان قم با کسب مقام ششم به کار خود در پیکارهای بسکتبال با ویلچر قهرمانی جانبازان ایران پایان داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، رقابت‌های سال 1395 بسکتبال با ویلچر قهرمانی جانبازان کشور با حضور تیم‌هایی از استان‌های مختلف برگزار شد و یکی از تیم‌های شرکت کننده در آن تیم جانبازان قم با ترکیبی از چهره‌های قدیمی بسکتبال با ویلچر قم بود.

در این دوره از رقابت‌ها که به مدت 6 روز به میزبانی شهرستان بابلسر استان مازندران به انجام رسید، بسکتبالیست‌های جانباز قم یکی از 14 تیم حاضر در بازی‌ها بودند و در حالی که مسابقات در مرحله نخست در چهار گروه سه تیمی به انجام رسید، تیم قم در گروه چهارم مقدماتی کار خود را آغاز کرد.

تیم بسکتبال با ویلچر جانبازان قم در مرحله گروهی ابتدا به مصاف تیم جانبازان چهار محال و بختیاری رفت و با نتیجه‌ای بسیار خوب موفق به شکست حریف خود شد اما در دومین بازی خود برابر تیم مدعی فارس بازی را واگذار کرد تا با یک برد و یک باخت به مرحله بعدی صعود کند.

با توجه به اینکه تیم بسکتبال با ویلچر جانبازان فارس در دیگر بازی این گروه موفق به شکست دادن تیم جانبازان چهار محال و بختیاری شد، بدین‌ترتیب شیرازی‌ها با کسب دو پیروزی و چهار امتیاز در صدر ایستادند و تیم بسکتبال با ویلچر جانبازان قم با کسب سه امتیاز در جایگاه دوم این گروه ایستاد و راهی مرحله پلی‌آف شد.

در مرحله پلی‌آف این دوره از رقابت‌های بسکتبال با ویلچر جانبازان قهرمانی کشور در بابلسر استان مازندران، تیم جانبازان قم در دیداری فوق‌العاده حساس و سخت به مصاف تیم جانبازان خوزستان رفت و همانگونه که از قبل هم پیش‌بینی می‌شد، این دیدار را به مدعی اصلی قهرمانی واگذار کرد.

باخت در جدال با خوزستان از مرحله پلی‌آف رقابت‌های قهرمانی کشور موجب شد تا تیم قم امید خود برای کسب عنوان قهرمانی را از دست داده و برای کسب یکی از مقام‌های پنجم تا هشتم در مرحله رده‌بندی کار خود را با تیم‌های حاضر در این مرحله پیگیری کند.

بسکتبالیست‌های جانباز قم در بازی نخست خود از مرحله رده‌بندی برابر تیم تهران (ب) صاحب برتری شدند و بدین‌ترتیب به کسب رتبه پنجم بیش از پیش امیدوار ماندند اما در دومین و آخرین بازی این مرحله برابر تیم بسکتبال با ویلچر جانبازان آذربایجان شرقی تن به شکست داده و رتبه ششم مسابقات را به دست آوردند.

رتبه ششمی قم در این رقابت‌ها در حالی رقم خورد که از بین چهار تیم راه‌یافته به مرحله نهایی، تیم‌های جانبازان خوزستان و خراسان‌رضوی مجوز حضور در فینال را کسب کردند و تیم‌های جانبازان اصفهان و فارس به مسابقه رده‌بندی برای تعیین تیم‌های سوم و چهارم رفتند.

در مسابقه پایانی تیم بسکتبال با ویلچر جانبازان خوزستان موفق به شکست 63 بر 59 تیم خراسان‌رضوی و کسب عنوان قهرمانی رقابت‌های سال 1395 شد و در دیدار رده‌بندی نیز تیم جانبازان فارس از سد اصفهان عبور کرد و به مقام سوم این مسابقات دست یافت.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار