ایلام؛

امحای 15تن مواد غیر قابل مصرف غذایی و بهداشتی

15 تن انواع مواد غذایی، آشامیدنی، تنقلات و خوراکی، آرایشی بهداشتی غیر قابل مصرف، غیرمجاز یا تاریخ مصرف گذشته که عرضه آنها به مصرف کنندگان ممنوع است از سوی مرکز بهداشت شهرستان ایلام معدوم شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام اعلام کرد: افزون بر 51 تن انواع مواد غذایی و بهداشتی آرایشی غیر قابل مصرف یا عرضه توسط 100 گروه نظارت و کنترل از ابتدای سال جاری تاکنون در استان کشف شده که از این مقدار 15 تن آن امروز امحا می شود.
دکتر راضی ناصری فر اضافه کرد: یکی از مهمترین دغدغه های ما که حجم عمده ای از محصولات توقیفی را به خود اختصاص داده محصولات شیری است که هیچگونه تایید بهداشتی و دامپزشکی ندارند ولی به وفور در بازار عرضه می شود.
وی از شیوع بیماری تب مالت و بیماری های غیر بومی چون تب کریمه کنگو در استان هشدار داد و افزود: ایلام با توجه به اینکه استانی دامپرور است باید نسبت به سلامت دام و فرآورده های خام دامی همچون گوشت و لبنیات توجه جدی کرد.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان ایلام نیز در این آیین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 17 هزار و 500 کیلوگرم انواع مواد غذایی و بهداشتی آرایشی فاسد، غیر قابل مصرف یا عرضه در سطح این شهرستان جمع آوری شد که چندی پیش دو هزار و 500 کیلوگرم آن امحا شد و امروز نیز 15 تن دیگر این مواد امحا می شود.
علیرضا شریفی افزود: این مواد شامل انواع نوشیدنی ها، نوشابه و آب معدنی، تنقلات، پفک، چیپس، بستنی، انواع مواد آرایشی بهداشتی، پودرها و مکمل های غذایی و دارویی، محصولات شیری است که یا فاقد نشان و تایید بهداشتی هستند و یا تاریخ مصرف این محصولات گذشته و یا اینکه از مراکز غیر مجاز جمع آوری شده است.
 
 
 
 
 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: ایلام ، امحا ، موادغذایی ، 15تن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.